Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Vilket jävla helvete det är ibland alltså. Nu kommer världens längsta historia. I april 2008 föddes mitt första barn, en perfekt pojke. Oplanerad graviditet men välkommen och oerfaren som jag var fanns aldrig nån oro för att nåt skulle gå fel. När grabben var ett år ungefär blev jag gravid igen trots p-ring. Detta visade sig vara MA. Då sjukvården tabbade sig en del så hamnade jag på sjukan tre månader senare med fosterrester kvar i livmodern och ett rent helvete innan jag var frisk igen. Fick ingen mens efter detta och drygt två månader senare kunde man konstatera ytterligare en graviditet. Den här gången en ofostrig sådan. Tre månader senare blev det ett spontant missfall och jag ville bara dö, kändes som att jag aldrig skulle kunna få fler barn. Fyra månader senare fick jag ett plus på stickan och gick nästan upp i atomer av oro. Den här gången gick det bra och min andra perfekta son föddes i februari 2011. 2012 separerade jag och barnens pappa och ganska snart träffade jag en ny man som dessutom redan hade en dotter. Vi gifte oss i höstas och ville gärna ha ett gemensamt barn också. Blev gravid på första försöket. Missfall i december. Blev gravid igen på en gång och nu slutade det med x,sprucken äggledare och akut operation i förrgår. Jag orkar inget mer. Inte en enda gång har någon inom vården frågat hur jag mår eller om jag behöver komma och prata med någon. All information är bristfällig och det enda jag fått förklarat för mig är att jag är "överfertil" och att jag antagligen kommer få många missfall innan det blir nån bebis igen. Är risken stor för att få x igen när man haft det en gång? Hoppas nån orkar läsa allt jag är bara trött på allt nu. Vill aldrig mer ha sex!