Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hej, hoppar in här för att se om någon annan kan dela med sig av liknande erfarenheter!
Jag op för mitt första x 6 mars, då togs hö äggledare bort och de brände ihop vä äggledare för att det inte skulle kunna hända igen. Eftersom vi gjort IVF och har embryon i frysen kändes det skönt när op var gjord, det var hemskt att gå igenom det, men nu kunde det ju inte hända igen och det kändes bra.
Vi gjorde ett nytt frysåterförande 23/4 och jag tjuvtestade några dagar innan testdagen och fick +. Jag blev såklart väldigt glad men vågade inte tro på det innan VUL 31/5. I tisdags fick jag akut ont i magen, fick åka ambulans in och det blev en ny op. Denna gång satt det i livmodern i hörnet upp mot äggledaren på vä sida. Det var väldigt traumatiskt alltihop och jag är nu hemma på permis från sjukhuset och mår inte så bra.
Är det någon av er som haft ett x i livmodern? Vad säger läkarna på IVF-klinikerna om att fortsätta med återföringar efter det? Min opererande läkare hintade lite om att läkarna i Uppsala får ta ställning till om de vill ta denna risken igen.
Jag förstår inte hur man kan utföra ett ingrepp på ett sätt för att ta bort risken för fler x och sedan sätter sig ett nytt x, kanske i ärrvävnaden från förra op, och sen kanske ingen vill utföra fler IVF på mig.
Vi har en dotter via IVF som är född i feb 2011, nu vill vi såklart väldigt gärna ha syskon, men jag är livrädd att det ska hända igen.....