• FruJahnstedt

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Fick bekräftat att jag hade ett utomkvedhavandeskap i början på veckan. Fick ligga inne på sjukhuset under hela onsdagen och det beslutades att jag skulle få cellgift-spruta för att få bort det, då det är jätte tidigt (vecka 6) och att mitt HCG låg på 1100. Jag blev även tillsagd att fortsätta äta folsyra-tabletter.

Dagen efter kändes inget märkligt, men i går började jag känna som en tyngd över hela buken. Inte så att det gjorde ont, mest obehag-känsla... möjligtvis att det gjorde lite ont när jag hostade till/nyste eller skulle bajja.... Ringde kvinnokliniken och dom sade att det kan va tecken på att blödningen kommer börja. Jag är dock livrädd att jag kanske har massa blod i buken?! Men då menade hon på att då borde jag ha mer ont och kanske feber...

Idag är det samma tyngdkänsla, mer ont vid tömmning/nysning/hostning dock... Är det normalt att känna såhär? Jag har fortfarande inte börjat blöda... enligt läkaren skulle jag börja blöda inom första dygnet.... nu har det snart gått 3 dygn och fortfarande inget blod. Mina bröst är dessutom fortfarande extremt ömma som de vart under hela graviditeten.

Vill gärna veta hur ni andra som fått cellgift mot X kände efteråt?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3