• Nienna90

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej allihopa!

Ny här på sidan men varit in mycket och läst

• Nienna90

Råka skicka,

Läste mycket här när jag för ca 4 månader sedan åkte in och fick reda på att jag var gravid efter kraftiga buksmärtor, fick dock även veta att den satt i äggstocken, så vart akut operation. Tog bort både äggledare och äggstocken på höger sida.

Var i en chock lång tid efter och läkaren sa att de kunde ta längre tid och bli svårare att bli gravid efter detta. Och att vi skulle Vänt 3 månader på att försöka igen. Läste här på familjeliv att många provat innan 3 månader gott och fått flera x. Så vi väntade tiden ut. Har precis idag efter att spytt hela morgonen ;) kollat och ja jag är gravid. Ska till barnmorskan imorgon..

Är livrädd att allt ska bli fel igen. Men känns inte som förra gången utan det känns normalt! :) sist hade jag en känsla av att något var fel..

Men tänkte bara sprida lite hopp att även fast hälften är bprtopererad så kan man bli gravid.

Fast de kändes bra tungt för 3 månader sedan och dom gick väldigt sakta.

Har fortfarande stickningar i ärren efter operationen och läkaren sa de var normalt för de var nerver som försökte "bli hel igen" kunde man ha upp till 1 år :)

Men ja kan säga efter operationen ringde jag nog läkare 50 går i veckan ;) men dom var tur nog väldigt glada och förstående:) så de är bara att ringa på om man har många frågor :)

• Nienna90

Japp det blir tidig vul. Så känns bra,men har fått tid först om 2 veckor till barnmorskan.

Å skulle få kallelse för vul men vet inte hur länge jag gått än. Hade mens för 5 veckor sedan. Men får väl bara vänta å se vad barnmorskan säger. :)

Någon som vet när man normalt brukar börja må illa och ha lite yrsel? Jag märkte av det först i förrgår. Då jag vakna av att rummet stod upponer ;)

Har köpt åksjuketabletter och det funkar super!:) men dock inte mot yrseln men de går väl över oxå. :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3