• Vårt väntrum

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej tjejer.

Tänk att jag inte sett den här tråden fören nu. Trist...

Ska försöka berätt kort om mig. Resten kan ni om ni vill läsa på min blogg.

Försökt att få barn sedan 2009. 5 år med IVF. I somras plusade vi för första gången med ett donerat ägg befruktat med min mans simmare. behöver nog inte förklara hur lyckliga vi var.

I vecka 8 smäller det bokstavligt talat till i buken på mig. Smärtan är vidrig. Jag svettas och är svimfärdig. Magen sväller upp.

Jag opereras akut för ett X.

Det är ett kaos i buken. Minns ultraljudsbilderna innan. Vätska överallt (blod) och mitt i allt ett grässtrå som flyter runt. Det var äggledaren. Och en puls. Fruktansvärt.

När jag vaknar får jag veta att det var blod fulla buken. Äggledaren hade brustit.

Dessutom var den andra äggledaren sedan tidigare totalt missbildad. Nått som heter säcktuba. Så även den togs bort.

Vårt liv pausades där och då. Fy hur jag mådde.

Några här undrar om hcg och blödningar mm.

Jag blödde väldigt lite efter detta vaginalt. Som en vanlig mens efteg nägra dagar slemhinnan skall ju ut. Mitt hcg var på op dagen 48.000. Två veckor senare testade jag negativt.

Fick normal mens 3 veckor senare och därefter var 28e dag.

I fredags plussade vi igen efter en frysåterföring. För att i måndags få ett dalande hcg. En kemisk graviditet.

Satans skit...

Mina läkare har förklarat att ofta uppkommer x pga sammanväxningar, infektioner eller någon typ av störning. Ett X vid provrörsbefruktning är dessutom extremt omvanligt.

Men. Vi torkar våra tårar och ger inte upp.

Kram till er alla

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3