Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Här är en till med ett X i bagaget.
I aug-17 blev det ambulans in till sjukhuset och akut op i v.8. Vi blev väldigt chockade att jag var gravid med tanke på min p-stav. Hade inga direkta gravidsymptom, lite ont i brösten, men det kopplade jag ihop till att mensen närmade sig. Hade inga direkta smärtor/blödningar som jag kunde koppla till att något inte var som det brukade. Men tre dagar innan jag blev op började få lite ont, vilket jag trodde var pga förstoppning.
Men tre dagar senare ringde min sambo sjukvårdsupplysningen (själv tyckte jag det var onödigt då jag klarade av vardagen och hade spenderat hela dagen i stallet och tänkte att det gjorde lite ont pga det) och dem sa att vi skulle åka in direkt då det kunde vara blindtarmen.
Och efter det gick det fort. Låg väldigt övervakad på östra och sedan i full fart med ambulans till Sahlgrenska då mina blodvärden sjönk rejält (vilket inte var konstigt när jag gått runt med en blödning i magen)
Blev op under natten och min hö äggledare togs bort. Vaknade upp relativt smärtfri och fick åka hem några timmar senare.
Var lite öm i såren efteråt och hade tur som inte blödde så mycket och länge efter op och både mens och äl kom igång efter några veckor.
P-staven är uttagen sedan sep och vi båda två kände att efter detta är vi mer än redo för att bilda familj. Så detta blir första försöket för oss att bli gravida med BIM 4/2.