• Hjärtat78

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Chicky01 skrev 2012-02-07 16:40:33 följande:

Förresten,

grattis till alla som blivit gravida. Sååå roligt!

Jag har följt tråden från och till hela tiden...

Lite uppdatering om mig: ska snart sätta igång med IVF. Var på nybesök idag på Fertilitetsenheten på Karolinska. Hade kunnat starta idag, men allt föll på att det är tisdag idag. Det skulle innebära stor risk att äggplock skulle infalla under en helg... Så nu ska vi förbereda oss mentalt... och sluta "tvångsnuppa" den här månaden Tyst Gud, så befriande! Ska satsa på att putsa på kärleken den här månaden. Det har varit alldeles för mycket fokus på bäbisverkstad...     

Är det fler som står i kö för/ funderar på IVF? 

Efter mitt X 2010 så lyckades jag inte bli gravid då dom hittade endometrios som var boven. I som ras skickade läkaren remiss till IVF och idag har vi gjort vårt andra försök , så imorgon får vi besked hur det gick med våra 5 ägg som plockades idag :)
  • Hjärtat78
    Chicky01 skrev 2012-02-07 17:03:34 följande:

Spännande! Håller alla fingrar och tår jag har för att det blir fina embryon för insättning och frysen! Lycka till!!!

Tack!!  Lycka till med ert kommande IVF Glad
  • Hjärtat78
    MCT79 skrev 2012-02-11 21:27:32 följande:
    Jag manelma!
    Tryck visa endast på mitt nick så ser du min historia.
    Lååååång kamp och väntan men i onsdags kom äntligen våra gryn i 37+1! En liten Hannes och en ännu mindre Freja!

Ge inte upp!
    Grattis till tvillingarna!!!!
  • Hjärtat78

Jag fick ta bort mitt X maj 2009 och försökte själv i 1år innan remissen skickades till IVF. Vi gjorde 3 färsk försök på 8 månader men alla ledde till ett minus. Sista omgången fick vi 2 till frysen och i mitten på september fick vi tillbaka ett av våra Guldägg som nu växer i magen Flört Så funkar det inte vanligt  så finns faktiskt Ivf som ett alternativ!
    Jag har haft ett motto "Den som väntar på något bra, väntar aldrig för länge" även om det har varit 2,5 tuffa år, hade inte klarat det utan min man.

• Hjärtat78

Hej tjejer jag var med i den här tråden för 2010 då jag fick mitt X i vänster äggledare, som fick opereras bort i v 7+3. Vi testade själva i 1år men inget lyckades. Fick remiss till att göra Ivf med 3 gratis försök och inget av dom lyckades, vid sista försöket fick vi 2 embryo till frysen. Kände att efter få dåliga besked varje gång det var vår årsdag så tog vi en paus ifjor sommar och åkte på den bokade semestern åh samtidigt gifte oss hemligt för att få njuta bara vi 2. Kom hem lyckliga än någonsin och gjorde ett nytt försök med Ivf och fick själva betala. Idag har jag gått in i vecka 36 (35+0) och snart är vår lille prins hos oss ? I år har turen vänt när vi ska fira vår årsdag om 3 veckor!!!

Som jag läste lite längre bak i tråden så blir man blockerad när det enda man vill bli gravid, är så glad att vi tog vår paus och fick bröllopet att tänka på!

Grattis Lappgeten till ruvning, känner igen ditt namn sedan jag var med!

Vår lille prins BF 130526
  • Hjärtat78

Tack Lappgeten!! Det är verkligen fel att det skiljer sig så hur många IVF försök man får göra beroende i vilket landsting man bor i. Hoppas verkligen att dom ändrar det i norr för vi bor ju ändå i samma land.
    Nu när vi gjorde Fet i höstas så beställde jag babyklister från Danmark som man tar 10 droppar 3 gånger om dagen i vatten, det är ett naturpreparat och egentligen gillar inte kliniker att man tar så men nu när vi själva fick betala så tog jag chansen. Grattis till embryo i frusen :) Hur många dagar ruvar du? Jag hade TD på dag 12
    Håller tummarna för dig!

• Hjärtat78

Tack Acinna!! Det har varit en lång och tuff resa för att komma hit, men vår lille prins är värd det Glad

• Hjärtat78

Åh Grattis Lappgeten!!! Så kul att komma in och läsa att det lyckades och att det sitter rätt :) vi var många som fick våra X för några år och snart får vi våra små! Sååå glad jag blir!!!!

imorgon är det min gamla x-dag men nu längtar jag bara efter vår lille prins ska komma <3

• Hjärtat78

Grattis Lappgeten!!! Nu ska det gå hela vägen : )

Åh även Grattis till plusset Sunflower Sthlm!! Kommer med ihåg dig när vi gick igenom X:en.

Den 21/5 kom vår lille prins efter 3 års försök sedan vårt X 2010. Han vägde 3555g och 50cm, kan inte beskriva mina känslor för Lukas. Nu är vi äntligen en familj!! :)

Vår prins 130521
  • Hjärtat78

Hej det var ett tag sen jag var inne sist, redan 4.5år sen utomkvedet och lilleman blir 1.5år nu i veckan som vi lyckades med efter Ivf. I somras fick jag missfall efter lyckats självmant och vi startade upp igen för nytt frysförsök men plussade igen självmant och i veckan på kub fick vi se vårt syskon. Nu är jag i vecka 13, trodde aldrig vi skulle lyckas utan. Så i maj är det beräknat på storebrors födelsedag! Kran

Vår prins 130521 Syskon 150521
  • Hjärtat78

Tack så jätte mycket Pemberly och Majbebbe <3

hoppas den får en egen födelsedag :)

Vår prins 130521 Syskon 150521
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3