• majbebbe

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Usch vad tråkigt kanske 4a! Grattis sindyrella!

• majbebbe
    Sindyrella1983 skrev 2012-06-28 10:35:03 följande:
    Jag har inga symptom alls så jag vågar inte tro på det.... mår alldeles för bra känns det som...

Om du vill må dåligt kan det fortfarande komma . Jag var bara lite trött i början sedan kom illamåendet typ i vecka 6 ihop med att brösten ömmar och spänner. Nu är jag i vecka 11 (10+1) idag och är helt slut och väldigt illamående och önskar bara att det ska ge sig.
  • majbebbe
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-07 13:52:14 följande:
    Tog bort min andra äggledare igår så nu e mina chanser att fä barn på naturlig väg borta det känns skit just nu!

Åh vad jobbigt. Skönt ni får köra igång med ivf.
  • majbebbe

Nej vad jobbigt Petit. *Styrkekram*

Håller med hëllef om att det är lite för mycket dåliga nyheter nu.
    Jag har nu lovat mig själv att inte gnälla över illamåendet mer i alla fall...

• majbebbe

Alexandra: jag har inte hört något om det tyvärr, men jag har däremot varit med om en liknande situation själv. Har nämligen också legat inne för något som tydde på blodförgiftning även om de inte hittade några bakterier mer än en urinvägsinfektion. Jag har ju dock en gallstensoperation i bakgrunden också så jag vet ju inte vad det var som påverkade äggledaren. Det behöver ju inte vara något av det heller.känner igen det där med att fundera över detta. Gjorde det massor innan det tog sig...

• majbebbe

Tjingeling jag hade också rekommenderat dig att vänta. Min bröllopsresa blev i princip helt förstörd p.g.a. Att jag var gravid i v.8 och mådde illa och var helt slut.

• majbebbe

Lajsa: min äl brast i v.5. Jag akutopererades med bikinisnitt och låg på sjukhus i 5dagar. Fick flyga hem drygt en vecka efter operationen och var sedan sjukskriven i 3 veckor. Fick sedan rådet att vänta två menscykler innan nya försök.

• majbebbe

av er som blivit gravida efter att förlorat en äl har ni haft några extra känningar på den sidan?
    Jag har ett par gånger känt kortare smärta på den sidan, inget jag behövt oroa mig över då det gått över rätt fort men det känns rejält de gånger de kommer...

• majbebbe
    Österlenska skrev 2012-07-31 21:44:34 följande:
    Nu måste jag fråga! Hur har er mens fungerat efter era X? Jag fick metotrexat i januari och fick besked att jag skulle vänta i 6 månader innan jag blev gravid. Nu har de gått den tiden och mensen kommer väldigt regelbundet men jag tycker den beter sig lustigt. Hade väldigt riklig menstruation innan och nu är den lite utspädd och inte alls så riklig.
    Dessutom har jag fått mycket mer värk under mensen.
    Något som ni känner igen?
    min blödning var som innan men jag har haft mycket mer mensvärk
    Supers skrev 2012-07-31 21:44:52 följande:
    Jag känner av ägglossningen mkt mer nu än tidigare & speciellt på den högra sidan där ledaren saknas. Det känns i nån dag men går över ...ilar som till till och från.

ha det bra kram kram 
    okej, ja jag har aldrig känt en ägglossning, men det där med ilningar i sidan känner jag igen.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3