• Supers

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

kanske 4a skrev 2011-10-04 18:26:05 följande:
    Hej!
    Av en slump snubblade jag in på en tråd där man pratar om att man kan få ersättning från försäkringsbolaget för förlorad äggledare. Är det någon av er som har anmält det? I den tråden verkar alla ha trygg hansa och den försäkringen verkar ju vara bra mycket bättre än andra. Jag har ju via facket, folksam och där är det ju en olycksfall och en sjukförsäkring. Sjukföräkringen erästter ju bara förlorad arbetsinkomst inte invaliditet. Och olycksfall kan det väl inte räknas som :( Verkar som det på trygg hansa räknas som 5% invaliditet och det blir ju en del pengar. Nu blir jag sur om jag har fel försäkringsbolag!
    Jasså, det har jag aldrig hört talas om. Jag har oxå folksam....
    Kanske måste googla lite på det där..iofs kankse det är försent nu....men kan  ju va bra o veta. 

• Supers

Lillstumpan: Oj det var ju jättebra, tycker absolut att alla borde få ut något för organförlust, jag har folksam ..så det är rätt kört för mig. Tror inte om jag byter nu att jag skulle få något.
    Men trygg hansa är def det bolaget jag ska byta till om jag blir gravid igen.

Mmmbop: Stort Grattis, jätteroligt. Får en lite tår i ögat Solig  en glädje tår.

Blir så gla för alla er som lyckats bli gravida igen.
    Mensen på väg till helgen, o jag känner mig lite extra känslig, är nästan 100 på att den kommer för jag trorjag hade ÄL från fel sida sist, det kändes så tydligt.
    Har verkligen försökt fokusera på andra saker & har nog lyckats nästan men nu nga dar innan mensen så kommer givetvis tankarna igen.
    Men men, det får bli nya tag nästa gång igen. :)

Måste ge alla ett stort tack för alla råd, känns skönt att få prata om allt o inget med fina människor som vet vad man går igen.. Stora kramar till er alla. 

• Supers
    Grip skrev 2011-10-06 12:15:03 följande:
    Supers: hoppas att den håller sig borta, mensen! Jag fick min i måndags, men idag känns det lite bättre. Denna gången hade jag fått för mig att det hade tagit sig, även om jag försökte intala mig att det inte hade det, så jag blev väldigt knäckt.
    Hur går det annars? Söker du jobb nu i Borås, eller vad gör du?
    Tror dock inte att den gör det, har som på känn..,,..men men det är bara o köra på igen. Det är 6 månaders sen operation nu..

Jag söker jobb , men deet går satans trögt, har skickat in så mga ansökningar nu så jag blir snurrig. men har inte fått någon respons alls...o dt är jobbigt. Men iofs som min sambo säger jag har faktiskt bara vart arbetslös i 1 månad typ men det känns som en evighet. Jag har ju som jobbat nästan hela mitt liv så det e jobbigt att gå hemma och inte känna nån el ha nått att göra på dagarna...men det ska väl lösa sig.
    Annars får jag börja plugga..frågan e bara vad :P

Så jag försöker hitta på det jag kan under dagarna, vissa dar går bättre än andra. Tur att min sambo är så förstående :)

• Supers
    kanske 4a skrev 2011-10-08 14:08:30 följande:
    Nu börjar det ploppa ut bebisar i den ankomstgruppen jag tillhörde i några dagar Rynkar på näsan Känns konstig att tänka att jag skulle varit höggravid nu och snart snusat bebis igen. Men skolan är iaf klar om 3 veckor så jag försöker glädjas åt att jag hinner göra klart min examen istället. Det vore ju lite häfigt om jag blir gravid den här månaden som bebis skulle ha kommit. Men jag verkar inte haft någon äl än så det ser inte så lovande ut, dag 17 idag.
    Trist, min mens kom i fredags, hade det på¨känn och var nästan helt förberedd på det....men ändå känns det lite deppigt :(
    Jag skulle  haft ca 2 mån kvar.......känns konstigt att tänka på det...
    Har börjat äta bidrottningsgelé nu.....så jag får se om det funkar......
    Längtar så otroligt mkt efter barn Gråter ...men försöker fokusera på annat..men det går upp o ner.

Hoppas på ÄL i tid o att mina ägg träffas av simmarna & har fri passage...

Hoppas du får äl snart Solig

stor kram till dig.

• Supers

Oj oj, farligt o ha massa dötid hemma och titta på barnafödselprogram...tårarna bara sprutar..
    Plus att 2 bekanta fick barn igår...det gör en påmind än en gång...

Ibland önskar jag att jag kunde stänga av...men det funkar ju inte riktigt så.

Mamman76: Härligt med en lite ärta i magen, önskar er all lycka till :)) 

• Supers

Lemis: Ja el hur...lycka till med ÄL :) Själv ska jag ha nästa vecka...så då är det bara att tuta & köra hihi.

Trevlig helg. 

• Supers

Spännande Kankse4a...håller tummarna för dig att tant röd inte kommer på besök :)

Stor kram. 

• Supers

Hej på er,
    Då var helgen över som innehöll, vin,sång och massa skratt.
    Men klandrar alltid mig själv för att jag druckit, kanske tagit en cigg el snus för mkt...jag vet att jag inte ska göra det, men det blir lätt så när jag redan vet att jag har svårt att bli gravid....

Men o andra sidan hur mga är inte gravida utan att veta om det och lever på som vanligt, det är väl bara för att vi verkligen försöker bli gravida som det blir så...

Men men, nu är det snart dax för ÄL, ska ta ett test imorgon men enligt mina beräkningar är det till helgen som det händer, men ska ta ett test i alla fall..så får vi hoppas att vi får till det i bingen ;)
    Har emellanåt så mkt i mitt huvud, med att hitta jobb & få dagarna att gå..så det är inte alltid lusten finns där..även om jag älskar min sambo över allt annat.
    Vill ju inte att han ska känns sig som en spermadonator varje gång det är dax hahah...

Hoppas det går bra för en som väntar på BIM.

Kram på er  

• Supers

Kankse4a: Det låter ju lovande :) håller tummar och tår att det blir ett starkt streck, minns första testet jag tog då var det ett svagt streck men andra ggn var det starkare. Roligt..hoppas hoppas.
    Lycka till med pluggandet :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3