-
-
lugn..så länge det inte blöder rött så finns det hopp! bruna flytningar kan du ha trots att du är gravid, vid tidpunkten för mens... ring snabbt i morrn till mvc!!Sunflower Sthlm skrev 2011-01-04 22:02:50 följande:Jaha, det var det. Nu kommer det lite bruna flytningar när jag går på toa. Fan, fan, fan!
-
Men nej!!! Skit också...tänker på dig och håller tummarna för att allt ska gå bra trots allt. Hör av dig när du vet mer! *kram*Sunflower Sthlm skrev 2011-01-05 15:46:07 följande:Ja ni tjejer, nu sitter jag på gynakuten med blödningar. Skit är det men inte så mycket att göra. Försöker hålla humöret uppe, och det är ju trots allt inte kört förrän jag fått det bekräftat. Även om jag inte är särskilt hoppfull.
-
Har varit i din sits. Hade ställt in mig på privat IVF, efter mitt X som jag hade i november -09. I Stockholm gäller de reglerna att om man redan har ett gemensamt barn så får man inte hjälp via landstingsIVF, utan det måste man betala själv. Tyvärr :( Vet iof inte hur det ser ut i övriga landsting i Sverige men sånt är läget.Lemis skrev 2011-01-09 20:41:59 följande:Jag ska ringa en privat gyn imorgon och be att få en vanlig undersökning. Tänkte höra lite om dom vet vad som gäller för IVF.
Jag tror också det är ärrbildning, kulan som är lite har inte blivit större heller, men eftersom jag inte hade något sådan från kejsarsnitten med min son så blir man lite nojjig. Jag fick dessutom tre titthåls snitt också men eftersom jag blödde så kraftigt och dessutom fick en allergisk reaktion på något så blev det snitt igen. Så mitt snitt gå liksom nästan ihop med mitt ena titthålssnitt. så det är nog nån form av ärrbildning. Om jag skulle haft infektion borde det gett feber och massa ont.
Jag hade tur och blev gravid till slut iaf, på sista försöket innan vår privata IVF-behandling. (vi hade påbörjat med spermieprover och blodprover på mig) annars hade vi fått punga ut med typ 32 tusen pix, trots att vi inte har några gemensamma barn sedan innan. Jag är nämligen fyllda 39 och hade inte hunnit med ett landstingsIVF försök pga kötider... -
Men oj, vad roligt! Grattis måste jag ju få säga, och försök njut, lite iaf :)Lappgeten skrev 2011-01-10 10:06:13 följande:
Här är en till som plussat sista veckan. Helt otroligt efter nästan ett år efter X, det tog ett års försök innan X också. Helt ärligt hade jag gett upp hoppet och skulle söka hjälp.
Men ska jag vara ärlig känner jag mig inte glad, är så är rädd att något är fel. För det mesta känner jag mig lugn men blir hysterisk orolig emellanåt. Jag mår bra, lite illamående, trött, värkande bröst och en del värk på högersidan där äggledaren är borta men det är nog ingen fara. VUL bokat den 18/1.
Jag hoppar innerligt att detta går vägen så vi får våran unge. Om det här är ett X eller blir missfall tänker jag lägga det här på hyllan ett tag och göra något helt annat ett tag. En lång resa eller kanske satsa på en egen företagsdröm.
-
Vet att det är svårt att njuta, f´låt, men jag försökte intala mig första veckorna (är i v 26 nu) att det trots allt var ett liv jag bar på, INTE ett missfall eller utomkveds. Men det är ju inte så lätt alltid med den erfarenheten vi alla har härinne, man blir liksom mer ödmjuk då... *kram*ewaulrica skrev 2011-01-10 11:35:24 följande:Men oj, vad roligt! Grattis måste jag ju få säga, och försök njut, lite iaf :)
-
*kramar om*Sunflower Sthlm skrev 2011-01-10 13:23:59 följande:Nu har jag fått besked på mitt hcg-prov jag lämnade imorse. Det har tyvärr inte gått ner alls, utan ligger nu på 11 vilket gör att läkaren är säker på att det är nytt X. Jag mår såklart skit och kommer inte att orka skriva här på ett tag. Men då vet ni vart jag tagit vägen. Kram på er!
vi finns här när du behöver oss! Var rädd om dig!
-
fast jag tror inte att de enbart går på hcg nivån. De måste ju gå på "vad de ser också" (även om man kan tycka att det är lite vanskligt, tänk om de inte upptäcker det i tid? eller att det sitter illa till?) Hcg nivån kan i v 5-6 vara på 8000 trots att det är utomkveds... det talar ju inte om hur STORT X:et är utan hur mycket hormoner man har i kroppen. Jag hade bara under 500 i hcg som högst men mitt X var stort när de väl upptäckte det, så jag tror inte det är det enbart avgörande skälet till att de skickar hem någon eller inte. Men visst är det vanskligt ändå, man känner sig ju som en tickande bomb som bara går och väntar.Mmmbop skrev 2011-01-11 15:32:59 följande:
Men herregud! 8000!!! Varför skickar dom hem dig? Du borde läggas in för observation omedelbart!
Du har inget annat sjukhus du kan åka till? Var bor du?
-
försökte läsa mig till lite fakta men hittar egentligen ingenting.. http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1927
fast det som jag antar att de går på är att de inte "ser nåt", hur de nu vågar det egentligen... -
fast det där med hcg är inte helt pålitligt. Det kan fortsätta att stiga även efter ett missfall t o m, i någon dag efter, det ligga kvar i kroppen ett tag och ge utslag även efter ett tag. Jag hade hcg kvar i kroppen i 3 veckor efter mitt X, trots att jag hade så "lite" hormon i kroppen...Mmmbop skrev 2011-01-11 16:16:54 följande:Men x:et behöver ju inte sitta i äggledaren, det kan vara ute i bukhålan också. Och hcg borde ge en fingervisning om hur "livskraftigt" fostret är. Alltså att det fortsätter utvecklas, var det än sitter. Och ju mer det utvecklas desto större risk att "det ställer till det" var det än är. Eller? Är jag helt ute och cyklar?
Men jag håller absolut med, en ökning på 2500 till 8000 indikerar ju att det sannerligen är något livsdugligt därinne. Men jag tror inte att det växer så pass mycket på några dagar under en viss vecka att det kanske räknas som om man kan vänta. (vet att en äggledare är ungefär som ett lillfinger i storlek, och den kan expandera hyffsat mycket)
Vet faktiskt inte så mycket hur stor "fara" det är om man inte ser något X i någon livmoder, är blastocysten ute i bukhålan kanske den har fäst så att det inte kan skada på samma sätt?