Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Mika1980 skrev 2012-01-27 12:23:16 följande:
Kanske 4:a: Bra att du begärt ut journalen. Men jag har fått känslan av att det inte är så många som vill medverka till en gruppanmälan, en del har ju också fått rätt behandling så det är ju förståeligt. Mitt förslag är att de som tycker att de har fått fel behandling anmäler detta till socialstyrelsen (gå in på deras hemsida och tryck ut blanketter). Jag har som sagt redan gjort en anmälan och kände att detta togs på allvar då jag fick ta del av utredningen med alla "ursäkter" från samtliga läkare osv. Det är ju bra om socialstyrelsen får upp ögonen för att det här är ett återkommande problem och inte bara en tillfällig miss - då kan ju rutiner komma att ändras på sikt i alla fall. Jag tänkte däremot höra med er som bor i Sthlm om det finns intresse för en träff, vi har ju pratat om det förut men det rann ut i sanden. :)När det upptäcktes blod i buken så las jag in för observation direkt.
Vidare har jag inte haft svårt att få tidiga VUL efteråt. (har dock aldrig begärt spolning etc)...
Jag kan självklart skriva ihop något, har mina journalkopior också. Vet bara inte om något egentligt fel har begåtts mer än klantigt och tvivelaktigt bemötande.