• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Kom på att jag är på försök två totalt, men faktiskt första efter X så jag ändrar...

BIM:
    Mika1980: 1/1-2011 (försök 2 efter X)

RaraS: 6/1-2011 (försök 2 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.

Miny: 7/1-2011 (försök 11 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4)

Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort.

Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar

Gravida:
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort

Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)

LYCKA82: BF 16/8 2011
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-01-05 08:16:57 följande:

Sunflower, tänker på dig. Ta inte ut det värsta i förskott - det behöver inte vara någon fara.

Själv fick jag mens i dag, eller bruna flytningar vilket jag tolkar som början på mens. Hoppas det i alla fall.

Så jag har bestämt mig för att ta en paus på ett par månader och sedan göra ivf i Köpenhamn. Under tiden ska jag försöka leva lite normalt, men jag tittar nog in här då och då ändå.

Kram

Tråkigt och skönt på samma gång. Hoppas den kommer igång ordentligt nu då. IVF är tufft, hur många besök blir det då? Eller gör man äggplocken och insättningen i samband med varandra? Var tänkte du göra IVF:en? Villken klinik alltså?
  • Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-05 08:47:09 följande:
    Har ringt min gyn och de har stängt tills på måndag så jag ska ringa sös istället. Vill inte, gillar min gyn. Typiskt att det skulle ha långstängt precis nu. :(
    Åh, trist. Jag är ett stort fan av Karolinskas gynakut i Solna annars. Finns en läkare där som heter Magnus Hagmar som är underbar! Lycka till!
  • Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-05 09:07:59 följande:
    Har Karolinska också en gynakut? Kanske ska åka dit istället, jobbar ju faktiskt i närheten. Men sös har ett nummer dit man kan ringa och be om råd, ska prova det först, behandlades ju trots allt där förra gången.
    Ja, dom har öppet 8-15 på vardagar. Man ringer växeln så kopplar dom en till gynakuten. Hoppas allt går bra!
  • Mmmbop
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-05 09:44:10 följande:
    Nu har jag pratat med rådgivningen på sös (eller var den nu sitter :) ) och de sa att det är så pass tidigt i graviditeten att det inte går att se om det är ett X eller om det sitter rätt. De bruna flytningarna kan vara helt normala men det kan också vara början på ett nytt X. Hon rådde mig att avvakta och åka till akuten om jag börjde blöda mer, om det kommer färskt blod eller om jag får ont. Jag har som mensvärk nu men det sa hon också att det kan vara helt normalt. 

Längtar tills nästan onsdag så jag får veta. Men vem vet, det är väl lika bra att ställa in sig på att det är ett nytt X, så inte besvikelsen blir total om det är det. Det kanske blir en vända till gynakuten i helgen i värsta fall. Sorry om jag låter negativ men det är svårt att vara något annat just nu.

Tack för all peppning! Nu kan ni väl hjäpa mig och hålla tummarna för att blödningen eller smärtan inte ökar.
    Naturligtvis håller vi tummarna för att allt är ok!! Vi hoppas helt enkelt att det bara slutar och du får en lugn skön helg. Uscha, ångest! Hur ser gravtesterna ut då? Blir de starkare? Mina blev bara starkare väldigt långsamt när jag hade X.et inte alls så att de dubblades varannan dag.
  • Mmmbop

Mitt var 15 mm i diameter, men jag hade ju mycket lägre hcg än du. Å andra sidan blödde jag hela tiden. Gjorde du också det?

• Mmmbop

Jag har funderat lite på vart allt blodet kommer ifrån? Är äggledaren väldigt blodkärlsrik? Känns ju bara som ett litet pytteorgan, det är så konstigt att det kan blöda så länge/så mycket!

Som när ni som åkt in akut haft två liter blod i buken, vilka blodkärl kommer det ifrån. Eller jag som blött i sju veckor... Men det kanske inte kan koagulera inne i buken.

Fast små blödande skador på lever och mjälte låter man ju ofta läka av sig självt och det är ju stora jätteblodfyllda organ... Mysko

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3