Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Emmeliozol: Grattis och lycka till!!!
Emmeliozol: Grattis och lycka till!!!
Mmmbop: Skönt att höra att det går åt rätt håll, och ja man har rätt att klaga när de tär tungt! Jag vet att du också kommer att sitta med ditt plus snart igen!!!
Mina kollegor skrattade åt mig. Vi pratade statistik och pratade om att det varit mycket älgar på vägen till jobbet, och att rent statistiskt så borde det snart vara vår tur - något vi verkligen inte vill! Då svarade jag att ska man ha statistiken mot sig så har man. Om en av 150 graviditeter blir X, ja då är det ju klart att den en var jag! Men jag log för mig själv och tänkte det är 80% chans att det inte händer igen, och den statistiken hade jag också på min sida!
Lycka till!!!
Jag också... + något år till...
Sunflower: Hoppas du mår bättre snart, och att det är på vänster sida ägget kommer ifrån nästa gång!!!
Mika: Jag håller tummarna för att det ska fungera denna gången, så att du slipper må så dåligt någon längre tid!
Lycka till båda två!!!
Lemis: Välkommen hit, och jag beklagar verkligen! Hoppas du kryar på dig snart!
Oj vad svaren skiljer mycket från läkare till läkare, och landting till landsting... Själv fick jag först 3 månaders väntetid, men eftersom mitt hcg gick ner så snabbt så fick vi försöka redan efter första mens... Men jag gjorde "bara" titthålsoperation...
Jag har också förklarat för både min familj, mina vänner och mina arbetskamrater vad det innebär med X, och i synnerhet jag som fick kämpa i nästan 5 veckor med sjukvården och fick tror jag 4 diagnoser innan de hittade fostret. Jag berättade även för min klass på jobbet för att slippa en massa rykten, de vet att jag sällan är borta från jobbet, och är jag det är det för musikkåren och inte sjukdom. Min vikarie hade nämligen bara sagt att jag var sjuk.
RaraS: Oj, oj, oj, vad det kan uttrycka sig olika. 11 september skrapade de mig för de trodde att fostret satt i livmoderhalsen, då fick jag vänta 16 timmar med dropp. Den 16 september la de in mig igen för titthålsoperation och då fick jag vänta 25 timmar med dropp (hade inte ätit 41 timmar) för jag "var inte tillräckligt dålig". Till sist undrade jag om jag skulle säga att jag hade ont för att få åka iväg, eller om jag skulle skriva ut mig själv och komma in med ambulans istället... Jag hade bara ett tryck eller obehag i vänster sida lite då och då, och när jag opererades (17 september) så var jag i vecka 10+0!
Mmmbop: Jag har också båda mina äggledare kvar... Och ja, jag känner av till och från vid långpromenader, tunga lyft eller långa spelningar musikkåren. Har sedan tidigt i graviditeten känt av min vänstra sida som en tryck eller ett obehag. Detta känner jag fortfarande trots att det gått två månader sedan operationen. Sa till läkaren att det var fantomsmärtor, men hon menade på att smärtan finns där för annars hade jag inte tänkt på det eller känt det.
Skönt att läsa att dina värden sjunkit så mycket!!!
Mmmbop: Jag opererades den 17:e september i år. Då var jag i vecka 10+0, men hade slagits med sjukvården sedan vecka 5+2...
Du var nära i din gissning. Det är 8+6 idag! Ska in på mitt tredje VUL på torsdag och då ska de mäta pyret. De tyckte det eventuellt var lite mindre senast, men jag tror de har rätt eftersom jag trodde att vi missat ägglossningen.
Sedja79: Se till att få VUL så fort som möjligt nu! De kan se hinnsäcken om inte annat redan så tidigt. På mig visade de även från vilken sida ägget kommit, vilket var på andra sidan mot mitt X. Lycka till!!!
Lycka82: Grattis! Så underbart!!! Jag är så glad att få sällskap här nu!
Sedja79: Berätta som det är och säg att du är orolig. Då borde de lyssna och ta in dig. Annars brukar det finns jourtider på KK eller något liknande. Så gjorde jag! Fick VUL i vecka 6+0 och då visade de hinnsäcken. Nytt VUL i vecka 7+0 och då slog hjärtat ordentligt. Ska på VUL eller UL imorgon igen i vecka 9+1 och då ska de mäta fostret ordentligt. Jag hoppas att det växt till sig, men tror att de kommer att flytta tillbaka oss till 8+3 eller 8+4...
bcm: Grattis!