Hemlighet skrev 2011-01-17 17:07:52 följande:
Sitter här om oroar mig för att allt inte är som det skall i magen efter op
Tycker min mage har svullnat upp lite och ibland känner jag ett tryck över naveln. Är det normalt? Hur hade ni dagarna efter?
Jag har inte så jätte ont tar 2 alvedon och 1 ipren 2 ggr/dag.
Såren ser fina ut så jag var upp till distriktsköterskan idag och la om dom.
Är det vanligt att vara gråtfärdig hela tiden?
Känner mig inte hel längre och tänker en hel del tänk om:
Tänk om jag får komplikationer och inte kan få fler barn!(har en dotter på snart 2år men vill ha minst 1 till)
Tänk om jag blöder invärtes
Tänk om, tänk om, tänk om.........
Hur kom ni över era X och borttagandet av äggledaren???
Förstår dig så väl...men det var ju väldigt nyss du gjorde operationen, så det är normalt.
Jag var fruktansvärt labil första veckan och var hemma från jobbet i 5 dagar, jag grät jättemycket ibland, helt utan anledning egentligen....och jag kunde inte ha byxor på cirka 2 veckor. Och jag var öm och svullen över ett ärr nästan i en månad....jag gjorde titthål.
Egentligen tror jag man inte kommer över detta helt förrän man blir gravid igen, tyvärr...
Men det blir bättre och bättre! Men jag har varit väldigt deprimerad hela hösten egentligen efter X:et....men du har ju i alla fall en dotter...jag tror nog du kommer finna tröst och tacksamhet i henne så småningom...
Jag har börjat må så grymt mycket bättre de senaste två veckorna, Min man säger att jag är som en ny person...tyvärr hänger det nog samband med att jag så starkt mistänker att förra månaden slutade i tidigt missfall. Det var en så enorm lättnad att min högra sida funkar så jag lyckades ta mig upp i det djupa hål jag befann mig i. Men helt kommer man nog inte över det här förrän man lyckas få sin lilla bebis. Men det känns ju som ett mirkel just nu om man skulle lyckas med det...
Men jag lovar, det blir bättre! Och vi ska alla sitta där med en bebis en dag!