Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Sunflower: Jag beklagar verkligen! Vi finns här när du orkar prata om det och när du vet!
Sunflower: Jag beklagar verkligen! Vi finns här när du orkar prata om det och när du vet!
Veronica: Jag lider med dig!!! Jag förstår bara inte varför de skickar hem dig utan verkligen ser till att göra något!
Lappgeten: Min sambo är lugn och stabil, men med vårt X var det nog jag som var lugnast av oss. Han är underbar för det är han som tar all läkarkontakt eftersom jag är totalt bortkopplad från verkligheter från att jag kommer till jobbet tills jag går därifrån. Några telefontider eller telefonköer finns inte för min del... (Jag är lärare, för den som undrar.) Han ger sig inte utan att ha fått ett ordentligt svar på sina eller mina frågor.
Lappgeten: Var inte för säker. Jag hade inte ont alls, trots att det tog från v.5+2 till 10+0 innan mitt X konstaterades och opererades bort. Så fick jag också vänta 25 timmar på operation eftersom de upplevde mig som för pigg...
Lycka till!
Kämpar på: Välkommen hit, trots omständigheten!
Från v. 5+2 till 10+0 slogs jag och sambon med sjukvården och hann med att få fyra diagnoser på den tiden... Det slutade med skrapning i vecka 9+1 och sedan ttthålsoperation i vecka 10+0. Har båda äggledarna kvar, trots att den trasiga kan ställa till det senare. Just nu önskar jag nästan att de tagit bort den...
Fick klartecken att börja försöka igen efter första mens, och blev gravid direkt även denna gången, trots att jag var helt hundra på att vi missade ägglossningen som låg 4-5 dagar senare än vi trodde... Sitter idag med en graviditet i vecka 14 eller 13+2 och vet att Pyret är på rätt ställe!
Lycka till!
KämparPå: Man kan behöva höra att det går, trots att man tror att det går inte en gång till.
Jag är så tacksam för läkaren som gjorde VUL på mig i v.6+0 som visade min högra äggstock först av allt (hade X i vänster) och vi fick se att ägglossningen kommit från den sidan! Sedan fick vi se Pyret ca 5 mm stort. Tror jag var gladare för äggstocksbilden än Pyret just då... Nu vill jag bara se Pyret!
Mika: Lycka till och ha så roligt!!!
LitenMy: Grattis!
Tycker det är konstigt om man får en hinnsäck i livmodern om ägget fastnat i äggledaren. På mig hittade de ingen vid vårt X. Min livmoder var helt tom, förutom slemhinnan, som sedan kom ut flera veckor innan de hittade embryot.
Vid denna graviditeten var läkarna överlyckliga att de kunde se hinnsäcken i livmodern, men de ville göra ett VUL till en vecka senare för att se att hjärtat log också.