• angio101

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Är lite orolig, har en lätt blödning i dag, v5+2, inte alls mycket men rött blod. Lätta menssmärtor, inte alls samma obeskrivliga smärta som senast (men det var ju i v8)

Är det värt att åka in? Kan de se nåt än på VUL? Har tid för VUL på onsdag.

• angio101

Ingen blödning idag {#lang_emotions_smile}.  Tack Jaynee, för ditt svar, det var ungefär så jag resonerade, så jag ringde aldrig gyn.

Antar att vi alla nojar (i olika grad) fram till v12, och speciellt vi med vår historia. Är så glad att jag hittade till den här tråden och alla kloka människor.

• angio101

Var på vul idag... såå nervös

Doktorn sa att det var ett litet hjärta som tickade därinne och på rätt plats dessutom. Flyger på moln nu.Solig

• angio101

jag kände inte av att nåt var fel och blödde heller inte, eller jo jag blödde in i buken...

Visst hade jag mensvärk, men det har jag den här gången oxå, och nu sitter det rätt :)

Tillbaka till X:et: KÄnde inte direkt nånting men var hängig och hemma den dan, 28 jan-10, tvingade i mig en liten bit stekt fisk till middag kl 18  och blev illamående samt fick körningar i magen (får det lite då och då, har nog en lätt form av IBS). Tillbringade sedan resten av kvällen i badrummet, fästmannen ringde sjukupplysningen sent på kvällen, men jag hade ju inte ont på bara ena sidan utan i hela magen. Som sagt, trodde det var magsjuka.

H. fick in mig till sängen så att jag skulle kunna bli varm, men det blev jag inte och kl 6 ringde han efter ambulans (mot min vilja). Då kunde jag inte sitta upp för jag var så yr, kunde inte ta mig ut till ambulansen utan ambulanskillarna fick bära mig på sittbår tre trappor (har inte hiss). När jag kom in till gynakuten så konstaterades blod i buken och jag låg på operation så fort de kunde söva mig, vilket inte var lätt för jag hade kollapsade blodkärl (hade blött 2L och var i chock). Hade jag kommit in lite senare hade det gått väldigt illa.

Men nu är jag som sagt i v9 och ska på inskrivning nästa vecka, har kollat med vul att Tigurr sitter där h*n ska.

• angio101

jag tror det skiljer på uppföljning om man blir opererad, får cellgift eller vänta-och-se. Jag fick inte heller nån uppföljning med blodprov efter att de opererade bort min äggledare. jag tjatade till mig ett besök med kirurgen, men då var det mer uppföljning på hur snittet läkte

• angio101

Sa åt fästmannen att nu vill jag planera och ha bröllopsfest i september istf nästa sommar, dvs ha nåt annat att fokusera på... vips en vecka senare hade jag ett plus Skrattande, är i v10 idag.

Nu hade vi iof bara två minus emellan x och plus, men jag hann börja noja och räkna äl och allt, gick dock inte så långt som att köpa äl-stickor, men det var hela det nojet jag ville komma bort från med bröllopsplanerna. Minns så väl hur frustrerade de där minusen är, speciellt när man känner att "jo, jag har nog ömma bröst iaf och visst mår jag illa"

• angio101

Hej, tänkte bara skicka en uppdatering.

Är nu i v.13, och var på ultraljud i förrgår (KUB), h*n sprattlade så fint därinne och lekte kurragömma med navelsträngen så på de tagna bilderna ser man ingenting Tungan ute, får leva på minnesbilderna istället.

Det har precis börjat sjunka in att jag har beräknad förlossning nånstans mellan 23 och 28 jan (beroende på om man går efter sista mens eller storleken på ul), vilket blir nästan precis ett år efter mitt X (28 jan-10). Naturligtvis spelar det ingen roll när h*n föds, men det känns litet kluvet om det skulle bli just 28 januari. Sorg och glädje på samma gång.
    Likaså så har jag lyckats pricka in mitt bröllop på den dag som h*n som blev ett X hade beräknad förlossning. Vi bestämde bröllopsdag redan i höstas (1 år efter förlovning) och det skulle jag gärna hålla. Har inte stört mig alls förrän nu. Kommer jag vara helt hormonell och ledsen dom dagarna istf lycklig?

Blev längre än vad jag tänkt mig, ville bara skicka en hälsning att det går att bli gravid (och behålla barnet).

• angio101

jag skulle vänta 1 cykel eller tills jag hade lust igen (och ingen smärtor från operationssåret (ej titthål)). Opererades 28 jan, hela äggledaren togs bort, även den blödande gulkroppen, blev gravid i maj, är nu i v15+4. MIn oro då var om operationsärret och musklerna skulle orka med utvidgningen av magen om man blev gravid igen "för tidigt". Läkaren småskrattade litet och sa att även om jag blev gravid cykeln efter operation så skulle magen ha två-tre månader på sig innan den växte och då skulle allt vara ordentligt hopläkt redan. och så har et blivit, bara att det kliar runt ärret nu.

• angio101

LYCKA82: Jag fick göra en stor bukoperation eftersom jag kom in akut med brustet X och närmare 2l blod i buken, var helt borta, kunde inte sitta upp ens utan svår yrsel. Hade inte förstått vad som pågick utan trodde jag var magsjuk eftersom jag inte blödde utåt och hade ont i hela magen, inte bara på ena sidan som jag inbillade mig att man gör med ett X. Turligt nog ringde fästmannen på ambulans mot min vilja.
    Var sjukskriven 1 månad, pga snitt och blodförlust.

Blödde som en mens i nästan två veckor efter op, sen kom nästa mens en månad efter det, kände av äl två veckor innan mens.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3