Stella 78 skrev 2010-07-29 12:47:27 följande:
Äggledarna är flexibla om de är friska och böjliga, därav att de kan fånga upp ägg från andra sidan som släpper ägget om det inte finns någon äggledare där. Jag trodde inte det skulle hända mig utan det bara var sån där solskenshistoria som händer andra. Men jag fick bekräftat av min fertilitetsläkare att ägget släppt på vä sida en månad när jag blev gravid. Den gången blev det dock väldigt tidigt mf. (inte för att det hade med saken att göra

)
När det gäller äl-stickor så fortsätter LH hormonet vara lite stegrat fram till mens och därav att du kan få utslag, även om det inte är helt positiva. Jag har under några månader fortsatt testa efter äl bara för att se hur testen funkade och de gick liksom aldrig ner helt utan snarare att de blev starkare framåt mensdags. Däremot så har de blivit starkare tidigare efter ÄL när jag varit gravid. Så räkna bara dagarna som du får superpositiva som ÄL-dagar. Rinniga flytningar brukar inte betyda ÄL utan de ska vara sega som äggvita. Alla får dock inte detta äggviteliknande slemmet i någon större utsträckning, men dock vanligt.
Kände att det blev lite flummigt detta då jag verkligen skriver i all hast nu... Återkommer när jag har mer tid. HAr ju varit testoman under de vi inte blev gravida
Hoppas du får plus på stickan snart!
Ja det är kanske så man får göra. Testa en hel månad och se hur det ser ut i normala fall. Fast just denna gång känns det långt från normalt. Haha, gud så gnällig jag känner mig då!

Man borde bara tacka och ta emot att man är kåt och ha det lite extra kul denna månad.
Blir jätteglad av att höra att det går (inte bara teoretiskt) att bli gravid när ägget släpper från "fel" sida. För visst vet man att det ska gå, men man har ändå svårt att tro på att det skulle fungera i verkligheten.
Angående flytningen så har du helt rätt i att den flytning jag fick igår inte var äl-flytning, den var mycket halare och vattnigare. Men den kom så otippat så här dags i cykeln. Jag har alltid lite flytningar, men mellan äl och mens brukar de vara väldigt sparsamma. Och denna var väldigt riklig. Får se om det blir till att testa idag med, får gäster så det kan bli svårt att få det hela att gå ihop.