acinna skrev 2010-12-05 20:00:32 följande:
Minkärlek: De tittade efter blod i buken varje gång, och jag träffade 5 läkare, gjorde 7 VUL och säkert 25 blodprover på denna tiden. Och så fick jag flera diagnoser.... Pågående missfall, MA, fostret i livmoderhalsen och till sist, efter operationen, X... Det tog nästan 5 veckor, och jag hade då hunnit vara på akuten, KK, jourtid på KK/BB/Gyn...
De är fortfarande helt fascinerade över att de inte såg det och nnu mer fascinerade över att jag inte hade ont alls, men så fick jag till sist även behålla äggledaren trots att de trodde att de inte skulle kunna rädda den eftersom jag var i vecka 0+0 (och äggledaren brukar spricka i vecka 7 som en snäll läkare talade om för mig...).
Nu fick vi tjata oss till remiss på blodprov och nytt VUL i vecka 6+0. Men det var roligt att träffa sköterskorna som hade hand om mig när jag var inlagd båda gångerna, och att jag var tillbaka på jourtid på gyn igen... Vi fick order om nytt VUL en vecka senare och då på vårt eget lasarett som vi har knappt 5 minuters gångväg till, och där fick sambon tid direkt (vecka 7+0), och den läkaren har nu skickat ny tid i vecka 9+1 för att kunna mäta fostret ordentligt. Tror att jag kommer att bli tillbakaflyttad lite eftersom han tycke fostret var ungefär en vecka för litet då, men det kan ha växt till sig nu. Det känns så bra att de är måna om att det ska gå bra denna gången! Men nervös är jag hela tiden...
du menar v 10+0 eller?
så denna grav finns gravidteten i äggledaren allafall?skönt!!