• Österlenska

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Glad midsommar på er! På lördag firar jag min 30 års dag. Om det inte blivit Utomkveds i januari hade jag haft en stor kula på magen och gått på mamma ledighet nu, beräknad till augusti på min avlidne morfars födelsedag. Hoppas på ett plus i sommar för oss alla. :)
    Kram på er

• Österlenska

Lajsa: Jag fick metorexat och va låg inne 3 dagar på sjukhuset tills de såg den utvecklingen de ville på hcg-värdena. Tog prover en gång i veckan tills hcg va under 5. Jag va sjukskriven ungefär 2 veckor och det eftersom jag är lärare och anses vara "på hugget" hela tiden, man är psykiskt dålig. Sen mådde jag super dåligt av tabletterna.
    Lycka till! Min läkare sa även att det finns fall där utomkvedet sköter sig själv och försvinner utan något som helst ingrepp.

• Österlenska

Nu måste jag fråga! Hur har er mens fungerat efter era X? Jag fick metotrexat i januari och fick besked att jag skulle vänta i 6 månader innan jag blev gravid. Nu har de gått den tiden och mensen kommer väldigt regelbundet men jag tycker den beter sig lustigt. Hade väldigt riklig menstruation innan och nu är den lite utspädd och inte alls så riklig.
    Dessutom har jag fått mycket mer värk under mensen.
    Något som ni känner igen?

• Österlenska

Petra: Grattis!! Vad roligt! Det kommer gå vägen. Hur länge sen är det du hade ditt x? Lite avundsjuk är jag allt.

• Österlenska

Petra: Nej! Stor kram till dig. Stå på dig och framför dina önskemål. Du borde få en spolning utan tvekan.

• Österlenska

Alexandra: Grattis på födelsedagen.
    Jag förstår din bitterhet och känner precis samma fast ja är utan barn. Vi har försökt sen juli 2009 och fått 3 missfall plus ett x. Jag är så jäkla nära att ge upp och bara skita i allt vad barn heter. Något inom mig håller hoppet uppe även om det ser mörkt ut just nu.