Igår träffade vi bekantas barn, tvillingar - sex veckor gamla. De har väntat på och längtat efter dessa barn i många många år, över tio år sedan första försöket (ofrivilligt barnlösa) och försökt egenhändigt med medicinering i flera år, sedan en rad misslyckade ivf-behandlingar och många timmars samtalsterapi.
Jag var nervös inför mötet eftersom jag självklart väldigt gärna ville träffa mina vänner älskade barn, men är inne i något state där det gör fysiskt ont att se andras babylycka. Men till min förvåning gick det bättre än bra, för detta paret kände jag enbart glädje och värme. Barnlängtan och smärtan över att inte kunna bli gravid 'så som alla andra kan' är en så stark känsla som man själv bara kan förstå när man upplevt den - och jag kan bara ana begynnelsen till vad mina vänner gått igenom.
Och igår fick vi höra mer om deras upplevelser genom åren än vad de velat dela med sig av tidigare. Vi har bara anat vad de gått igenom. Kanske för att en del av smärtan släppt nu när deras älskade barn äntligen är hos dem.
Känslan av att se den lyckan som lyste är något jag ska försöka bära med mig. Och jag hoppas denna korta berättelse kan ge hopp för någon av er andra också när det känns som tyngst. Vill man och försöker man så kommer det, men ibland tar det tid. Man får kämpa för att försöka inte tappa bort sig själv på vägen dit.