• Saturnus

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej!

Jag inseminerar och blev gravid på första försöket med dubbel kur av Pergotime och Otrivelle spruta. Jag har egen äl men fick hjälp på traven efter några misslyckade syskonförsök. Jag hade tre mogna ägg men som tur var avstannade ett ägg i tillväxt och jag inseminerades. Tyvärr slutade graviditeten i ett utomkveds och jag opererades. Nu undrar jag om jag ska gå ner i dos, vill så gärna inseminerad vid nästa äl men jag vågar inte inseminera vid tre mogna ägg och dom två nästkommande månaderna kan jag inte insemineras pga. andra omständigheter. Några tips, ni som använt Pergotime? Dubbel eller enkel dos? Ledde det till graviditet? Klart jag förstår att alla kroppar är olika men det vore ändå intressant.

• Saturnus
    Saffron skrev 2014-04-09 19:41:32 följande:
    Enkel dos med pergo har funkat för mig. Är ganska lättstimulerad dock, då jag har lite pco. Har inte blivit för många ägg, men jag har haft biverkningar av perotimen. Antar att man "maxar" hormonsystemet, och jag får migrän vid hormonförändringarna. Nedstämdhet finns också med på listan, men jag vet inte om det är pga barnlösheten eller pergotimen...
    Ja det är inte så skoj med hormoner men går det vägen är det värt besvären. Hur många ägg har du fått? Har du kollat? Stort lycka till, håller tummarna!
  • Saturnus
    lilsis skrev 2014-04-11 16:00:15 följande:

Plus!!! Om drygt två veckor ska jag till gyn och kolla att det sitter där det ska :D
    Stort grattis till plusset!
  • Saturnus
    bebinsmamma skrev 2014-04-18 22:13:42 följande:

phpAlg9j062299.jpg

Stort grattis! Från ca v.5 kan man se om hinnsäcken finns i livmodern. Hjärtat och fostret kan du se ca v.7

Lycka till!
  • Saturnus
    Saffron skrev 2014-04-22 13:51:16 följande:
    Nej, tyvärr tyder inte detta på nåt. Tidigt ultraljud och ev följa med hcg är det enda sättet! Lycka till och grattis till graviditeten!

Själv är jag löjligt glad över att ha fått ägglossning, idag dag 22 efter missfallet...
    Åh grattis till äl! Jag har precis fått min första mens efter mitt X. Aldrig varit så glad över mens :)
  • Saturnus
    Den och den skrev 2014-04-28 18:00:02 följande:
    Jag plussade i morse :)

Blev aldrig tid idag men ska ringa Gyn imorgon!

Tack för ditt svar!
    Grattis! Vad härligt, håller tummarna!
  • Saturnus

Jag var hos gyn idag! Två stora ägg efter 1,5 kur pergo. I morgon blir det resa till Danmark. Den här gången åker min 2 åring med. Hoppas det inbringar tur! <3 Nu hoppas vi att det går hela vägen!

Håll tummarna nu!

• Saturnus
    Den och den skrev 2014-05-05 08:55:50 följande:

Ringde Gyn nu på morgonen och fick efter lite tjat en tid i morgon. Men hon sa att så här tidigt (5+2 enligt senaste mens, i morgon) så ser man förmodligen ingenting alls, inte ens om det ligger på rätt ställe. Men jag fick en tid ändå för hon tänkte att läkaren kanske ville ta ett hcg. Men jag skulle vara beredd på att gå därifrån i morgon med fler frågor än svar.... Förstår inte hur jag ska kunna ha fler frågor än jag har nu. Har inte blött mer men har lite för ont i magen för att det ska vara bara växtvärk :-/

Hur gick det?
  • Saturnus
    Kingston skrev 2014-05-15 10:49:34 följande:

Nu sitter jag här på kk med en klump i halsen... Är säker på att något är knas! Fan fan fan

Åh nej, hur gick det för dig? Massor av kramar från mig!
  • Saturnus
    lilsis skrev 2014-05-15 17:24:21 följande:

De vet inte så de skrapar på måndag och sen tja får vi se. Hopplöst!

Vad vet dom inte? Låter tufft i allafall! Stor kram till dig!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3