• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

KämparPå skrev 2011-03-17 16:57:34 följande:
    Raras: vi kämpar med hans uppehållstillstånd. Vi har varit tillsammans i snart ett år nu. Vi blir bara slussade omkring och man får ingen hjälp nånstans känns det som. Så när vi miste barnet som vi längtat efter så bröt jag ihop. Hade ingen fast punkt nånstans
    Oj så tungt. Hoppas det löser sig för er!

Själv hade jag tänkt att dra iväg på skoterutflykt och festa loss idag! Men fick magsjuka i natt. Fy f- n!!!! Men bara att stanna att hemma... *suck*
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    Uppdaterar! 5:e gången gillt. Finns det något som heter så?
    Flyttade också ner LillaFrugan till gravida. Är ganska säker på att hon la in det i listan en gång men det måste fallit bort!

BIM:

Honeybunny78: ca 27/3 (försök 3 efter x) Höger ÄL bortoperad i aug. Gör hormonbehandlingar för PCO.
    Lemis:  BIM: ca den 1/4 (försök nr 2 efter X.  bukop, höger äl togs bort). Jag har ett barn född -08.
    RaraS: BIM: ~9/4-11 (försök 5 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.
    Hemlighet: ca 20/3 2011. ( försök nr 1, efter x). Vänster äl bortopererad 13/1 -11 med titthål. Har en dotter född -09

Gravida:
    Lia82: Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7 mån efter cellgiftbehandling
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
    Acinna: BF 25/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
    Frikadellen: bf 30/8, gravid efter ett års försök.
    MCT79: BF 10/10 , gravid på försök 5 efter mf aug+sept, + X höger äggled. jan -10. (har båda äggled. kvar)
    Miny: BF 11/10 -2011, gravid på försök 12 efter x (h.äggledare togs bort)
    ingela0101: BF sep/okt-2011, gravid 1 år efter x med ivf-behandling (en äggl kvar)
    Tenshioyo: BF 15/11 2011 gravid på första försöket efter paus sen X feb 2010
    LillaFrugan: BF:??  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.
    Mmmbop: BIM: Oklart, väntar på kontraströntgen i april. (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
    angio101: pojke född 2/2-11, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
    ZMF: X höger äl. Metotrexratbehandlad 27/1-11. Båda äl kvar. Avvaktar 3 mån innan nya försök.
    Zobeideh: X, Metotrexatbehandlad 16/3-11. Avvakta 6 månader innan nytt försök. (båda äggledare kvar)

Gravidtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m57625827.html

• RaraS

Oj så mycket tråkigt som har hänt under helgen. Kanske4a och Marlyn, jag lider med er!

• RaraS
    Mmmbop skrev 2011-03-21 21:12:27 följande:
    Jag var dälig igår och kräktes, så av naturliga orsaker åt jag nästan inget då. Så idag har jag ätit proviva och fil och till lunch fisk. Så nu på kvällen tänker jag att det är lugnt och äter lammfärsbiffar och bea. Magen klarade sig fint, men fy i h....e vad ont jag fick där x:et satt!! Som när jag blödde i buken nästan.

Helt sick. Det var ju mer än tre månader sedan "det försvann".

Jag antar att det var oroliga tarmar som tryckte på, men det var överrasande att det fortfarande kunde göra SÅ ont. Man tror att det ska läka så snabbt.
    Jag har också varit dålig i helgen, usch och fy! ...men konstigt att du fick så ont av det. Hoppas du kryar på dig!
  • RaraS

Sunflower:

Härligt att ha dig tillbaka!!! Jo, nu har du haft dina X så nästa graviditet sitter nog rätt ska du se!
    Hoppas du känner dig bättre nu och redo ge dig in i försöken igen! 
    Kram-kram! 

• RaraS

Sunflower:

Jag brukar också uppleva att det stiger väldigt brant. Har ÄL nu, i tisdags såg jag bara ett jättesvagt streck, igår var det jättejättestrarkt så jag tycker det brukar "smälla" till. Men jag brukar också känna att det börjar ömma på ena eller andra sidan så jag brukar få en förvarning när det är på gång.

Jag vet ju att det inte behöver vara regelbundet på höger eller vänster sida men jag tycker det känns väldigt regelbundet med varannan månad höger och varannan månad vänster. Denna månad ömmar det från vänster sida....jaja, då hoppas jag det är höger nästa månad! Elle att min högra äggledare lyckas "nå över"!

Och det här med VUL...Mika har ju gjort VUL varje månad så det måste väl finnas möjlighet att göra det privat också?

• RaraS
    acinna skrev 2011-03-23 18:03:19 följande:
    Mmmbop: Tack! Är i vecka 23 (22+2), och de senaste två veckorna har jag fått mage. Så nu börjar det synas rejält.
    Sambon var överlycklig för i lördags så var det första gången han kunde känna Pyret röra sig. Tror det var en aha-upplevelse eftersom han utbrast glädestrålande: Vi ska bli föräldrar! 
    Sounds lovely!!!
  • RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-03-24 09:04:02 följande:
    Jag fattar ingenting av min tester för nu är de svagare igen, men har iaf fått en tid för vul i eftermiddag så vi får väl se då vad de säger. Har inte haft ägglossning än, om jag nu inte missat den men det tror jag inte. Har ju testat som en dåre så det verkar inte så troligt. Glad 

Jag pratade med min gyn om just det, att jag kände som stickningar eller vad man ska kalla det, på ena sidan, och funderade på om det betydde att ägglossningen kom på den sidan men hon menade att buken är så pass komplicerad med allt som finns där i form av tarmar och så, att man aldrig kan vara säker på om smärtan verkligen kommer från den sida som man känner den på. Samma sak sa de på Sös. Men, men... inte så mycket att grubbla över, det bli ju som det blir, inget vi styr över.

Håller tummarna för att du får ägglossning på rätt sida iaf!

Vet inte om jag skrev det tidigare, men jag kommer att få vul efter nästa mens och om det då släpper på höger, som är den trasiga, så kommer jag att få åtminstone ett vul till och när vi ser där vilken sida det släpper på ska vi ta ställning till vad vi gör efter det. Så det känns bra.
    Lycka till i eftermiddag! Jo, vem vet vad man känner i magen eller ej, för mig är det ju bara att köra på och hoppas på det bästa även om jag tror det är större chans när det ömmar mer från höger. Men förstår att du inte vill chansa efter två X från höger sida.
    Så håller tummarna för ett bra resultat i eftermiddag!
  • RaraS

Sunflower:
    Hur har det gått idag på VUL?

• RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-03-24 22:02:34 följande:
    Livet är fan inte rättvist. Jag har en cysta på vänster äggstock, som skymmer äggstocken, så det går inte att se hur den ser ut, drygt eftersom jag vill ha ägglossning på vänster. Kommer iaf inte att ha ägglossning på höger på ett tag. Men nu har jag en 3 cm stor cysta att oroa mig för istället. Fan! Ska tillbaka för kontroll nästa vecka.
    Ne, inte är livet rättvisst...det håller jag helt och håller med dig om!

Och cysta?!!?!?! Jag känner mig väldigt okunnig i detta men jag trodde cystor på äggstockarna var typ "normalt"...att det inträffar ibland på äggstockarna men att man oftast inte vet om det....men som sagt, kan ingenting.
    Vad sa de? Funkar ägglossningen ändå från den äggstocken? Och du har ju gjort massor med VUL det senaste så lite konstigt att de inte sett det innan när de letat efter ditt andra X.

Men, de såg i alla fall att du inte hade någon ägglossning på gång på höger sida? Så hoppas ni kan mysa på och hoppas på vänster släpper trots cystan!

Förstår det är tungt...hoppas du får bra besked nästa vecka...!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3