• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Fina människor i denna tråd!

Jag DÖR av nervositet. Sticker till på båda sidorna ibland, (är väl normalt med lite stickningar och växtvärk och ont i ligamenten) men idag har det varit nästan enbart på sidan där jag har äggledare kvar. Känns pulserande på något sätt. Är långt mellan gångerna men kan inte låta bli att ana oråd såklart :(

kan man KÄNNA ett X i 4+6? :S

Vill bara ha fredag och vul nu men samtidigt inte, är livrädd!

+ efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • AlexandraViberg

Jag känner som ett pulserande på vänster sida. Förvisso strax ovanför snittet där de gick in förra operationen, äggledaren sitter väl under? Hoppas jag?

Jo det är klart att det är naturligt men när jag idag känt detta pulserande så är det inte kul..
    Försöker tänka på spolningen och att den var bra, men är svårt.. åh jag vill bara gråta men vågar inte säga något till maken och oroa honom (kanske i onödan) om det "bara" pulserar..

Minns inte att jag kände något förra gången, då satt känslan om att något var fel bara i huvudet. Fostret satt då högst upp och det var tydligen därför som jag inte kände något..

• AlexandraViberg

Ja jag har sagt att det sticker men inte det om det pulserande, jag nojar nog bara! Blir det värre kommer jag absolut berätta eftersom det är han som får köra till sjukhuset om det händer något :P

Förra gången kände jag enda från första plusset att något var fel och nu har det ju känts bra och jag plussade mycket tidigare och har fått full starkt, vilket jag aldrig fick då!

Greeneyes: Bra att du kom hit, här kan folk sina saker, hoppas någon som tagit metotrexat svarar!

• AlexandraViberg

ärret efter andra x.et sitter på andra sidan. Jag vet inte, känns kanske lite högt upp, men jag kan inte låta bli att vara orolig.

Jadu, i början var jag gris lugn och kände mig självklar att det satt rätt men nu när man börjar känna efter är jag tyvärr inte lika säker. :/

Kanske är det hjärnan som ställer in sig på katastrof för att överleva om det faktiskt händer igen.

En sak som jag har nu som jag inte hade förra gången är ont i ligamenten och det blir ju av att livmodern växer lite så det är ju positivt iallafall.

• AlexandraViberg

Du har rätt! Försöker verkligen! Vill bara blunda och vakna upp till en bild på embryo i livmodern på fredag!

• AlexandraViberg

Jag har svarat förut men har forskat i tråden eftersom alla verkar vara i söndags koma idag.
    Och det är en spruta vad jag läst av folks kommentarer här och man får inte försöka på 3 månader.

Anledningen till att de inte gör något på dig nu på en gång är för att det kan bakåtbildas och bli missfall av sig själv och du är ju lite "tidig" i grav ännu.

NÅGON ANNAN SOM INTE ÄR I SÖNDAGS DVALA HÄR INNE?

• AlexandraViberg
    Fru Galas skrev 2012-10-08 18:21:13 följande:
    AlexandraViberg; stora skillnaden nu när jag blev gravid efter x var att jag plussade på bim -4 och med x plussade jag bim +7. Denna gången spände det mer i ligamenten t ex om jag ställde mig upp plötsligt. Hoppas det gör dig lite lugnare.
    Åh tack! Ja det hjälper psyket mycket! Känner verkligen ligamenten när jag nyser eller vänder mig plötsligt (vilket jag försöker låta bli för jag blir nojjig då med.. :P ) och har lite mensaktig känsla, växtvärk har jag uppfattat att det är och det minns vi inte heller likt ligamenten sen förra gången!

Jag fick svagt svagt på äl+9 nu och så svagt på äl+13 då. På äl+13 nu så var det ingen snack om plus, så det är också skönt och det sa min läkare var bra! Så nu på fredag gäller det!

Hua vad nervös man är ändå, vill inte höra "det finns ingen graviditet i livmodern" NÅGONSIN igen!

Btw, jag var också i v.7 och vi fick också se hjärtat slå, men jag hade haft bruna flytningar sedan bröllopsfesten (gifte oss 4 dagar innan op)..  (Vi hade ganska lik story tänkte jag)
  • AlexandraViberg
    Fru Galas skrev 2012-10-08 18:48:03 följande:
    Ja verkligen, visst var vi ledsna men samtidigt "glada" att det hände då och inte några dagar senare så vi hade fått ställa in bröllopet. Och det tog ju exakt ett år innan vi plussade igen, men jag tycker att hela denna graviditeten var en nervös väntan, sitter det rätt? Slår hjärtat? Växer det som det ska? Risken för missfall? RUL i v.18 och SEN andades jag ut och njöt. Och nu ligger vår lilla prins här 6 månader gammal. Och med tre friska barn som jag är oerhört tacksam för tänker jag ALDRIG ge mig in i skaffa barn karusellen igen- min psyke skulle aldrig klara det en gång till. Så jag håller alla tummar och tår att det går vägen för dig!
    Ja det förstår jag! Jag var rätt glad att det började (ja inte på bröllopet det sög ju) men liksom i anslutning till EFTER istället för FÖRE, så man kunde vara "sjuk" ett bra tag, för vi vart ganska deppiga och hade nog inte klarat att gifta oss efter det. Var ju tråkigt hur äktenskapet började men det gjorde oss starkare! Är 9 månader sedan förr oss nu och ja, jag håller andan som fan till fredag.

Missfall är jag bara normalt orolig för, tror att bara vi kommer förbi detta nu så kan jag ta det lite mer chill, så att säga. Nu känner man ju ALLT som händer.

Vi kommer nog försöka igen, vi tänker iallafall inte skydda oss igen, verkar ju ta sådan tid. Men får väl köra avbrutet i början (tål inte kondomer..) så man inte blir på smällen på en gång. Men förstår dit beslut! Skulle och känna så om jag hade tre små vackra skapelser! :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3