Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Suck! Varför kan man få ha det bra ibland? Har börjat blöda idag på 5+1. Har inte ont än men det kommer säkert under dagen. Kan man särskilja smärta från mf från smärtan av ett nytt x? Är lite orolig för smärtan iom att jag är ensam hemma ute på landet utan bil. Sambon kommer hem runt 9 ikväll, är på tjänsteresa.
Jaja, bara bita i det sura äpplet och inse att det hela var för bra för att vara sant.
Mitt i allt elände är det väldigt skönt att ha en tråd där alla förstår.
Jag blödde hela dagen igår och blöder fortfarande men än så länge har jag inte ont. Har iofs tagit det väldigt lugnt. Idag ska vi iväg och fixa lite grejer, fasar lite för att det ska börja göra ont då men samtidigt så måste ju livet fortsätta. Jag kan ju inte sitta i soffan ända till på tisdag när vi har vul.
Ewaulrica: Stort grattis!
Mitt vul gick inget vidare. Det fanns hinnsäck och gulesäck i livmodern men hinnsäcken var inte rund och de kunde inte se något foster i. Frågade vad det innebar att säcken inte var rund och hon sa att troligen så är det ett pågående mf. Men hon hade jätteproblem att se (jättekul att ligga där och se läkaren rynka på pannan och vara helt tyst i typ 5 minuter) något och hade svårt att mäta eftersom säcken inte var rund. Sen gick hon och hämtade en annan läkare och jag fick en stund på mig att roa olle som bara gnällde och tyckte att allt var jättetråkigt. Sen upp i stolen igen för en ny undersökning. Den nya läkaren var en gammal man, antagligen ett högt höns för han verkade kunna mkt mer än henne men även han hade samma problem. Så jag fick ligga där och lyssna på när de pratade om vad det kunde vara och storlek hit och storlek dit. Vid ett tillfälle nämde de tvillingar och då gjorde mitt hjärta några frivolter men sen sa de inget mer om det så troligen inte. *pust* Summa sumarum så blev domen troligen pågående missfall och så fick jag en ny tid om en vecka. Som tur var sa den manlige läkaren att de skulle göra blodprov på mig också och det märktes på den kvinnliga att hon tyckte det var totalt onödigt så jag är tacksam att han kom in. Så jag ska dit och lämna blod på morgonen och sen har jag besöket på eftermiddagen. De kollade även äggledarna men de såg bra ut iaf, alltid något. Jo, blödningen kom inte från hinnsäcken utan det låg en bit ifrån. Fick tabletter att ta mot blödningen, men vet inte om jag törs nu efter att ha läst bipacksedeln. Otillräcklig info vid graviditet och amning och så ska man rådgöra läkare om föräldrar har haft propp....det var det ingen som informerade mig om innan jag blev 150 kr fattigare. Antar att jag måste ta mod till mig och ringa och prata med dem. Förstår inte varför jag skulle ta dem öhv, det är inte som att jag blöder såna mängder....
6 veckor tog det för mig innan mensen kom tillbaka. Så fort mitt hcg var ute ur kroppen satte nästa cykel igång. (Testade pos en v efter op men neg efter 2 v.)
Lycka: Skönt att mensen kom igång. Jag minns inte när vi hade sex, men så länge man har kondom så är det inga fara (med infektion). Vi använde komdom de 6 veckorna innan mensen kom eftersom de sa att vi skulle vänta till första mensen innan vi försökte igen. Gissar att det var 3-4 veckor efter operationen som vi hade sex första gången.
Jag har haft mitt tredje vul idag och nu finns där ett hjärta som tickar!! Jag som helt hade gett upp hoppet och trodde att jag skulle få medicin idag för att få ut allt.
Tidsmässigt så stämmer det ganska bra, diffade 2-3 dagar med vad jag själv trodde så detta kanske kan gå vägen trots allt.
Sejda: Kolla upp vilka privata alternativ som finns där du bor. Jag kände mig också väldigt orolig för den kvarvarande äggledarens status och funderade på om jag skulle boka in mig för en äggledarspolning. Nu behövdes det inte eftersom vi snabbt blev gravida igen, men om det hade dröjt så hade jag absolut gått och kollat upp mig. Varför gå och må dåligt i onödan när man kan gå och kolla upp sig? Visst att man får betala det själv, men vad är det mot alternativet?
Själv har jag äntligen slutat blöda! Tog bara från 5+1 till 10+3....knappt något alls. Snart är det dags för kub och då hoppas jag innerligt att vi får se bloody mary kicka runt i magen.
För oss tog det 2 försök efter x'et, då väntade vi en månad innan vi började försöka igen efter operationen. Så ca 3,5 månad efter op. Men för oss har det varit tvärt om. Sonen var istället den som tog lång tid på sig, 12 försök. Skulle precis ringa och boka in oss för utredning när plusset äntligen kom. Just därför känns det så osannolikt att det gick så snabbt nu.
Men försök ta det med lite ro, ni har ju strängt taget knappt börjat försöken...även om det naturligtvis inte känns så när mensen kommer varje gång. Det är ju så oerhört mycket som måste klaffa för att ett barn ska bli till så det är inte lustigt att det ofta tar lång tid.
Mika: Usch vilken resa du haft! Jag har också en dominant sida, min vänstra och den fick jag bortopererad i april. Men jag blev gravid igen redan på andra försöket och dessutom med två (även om den ena hinnsäcken kollapsat redan i v 5). Så visst kan det gå bra även när den dominanta sidan påverkas!