• Minkärlek09

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

mitt hcg har nu sjunkit från 400 till 200 så dom tror missfall skönt inget x. men ska ta ett prov till plus undersökning

• Minkärlek09
    RaraS skrev 2010-12-06 19:33:26 följande:
    Ja, jag börjar märka det. Jaja, jag ska testa jag också :) Känns som man vill ladda för fullt till nästa ÄL, när det förhoppningsvis är ägglossning från rätt sida!
    Minkärlek09 skrev 2010-12-06 19:23:36 följande:
    mitt hcg har nu sjunkit från 400 till 200 så dom tror missfall skönt inget x. men ska ta ett prov till plus undersökning
    Skönt...men himla tråkigt med missfall... När man väl lyckas bli gravid igen efter ett X så vill man ju inte få missfall. Förhoppningsvis har du haft din dos med otur nu!!!
    ja men från den ljusa sidan så funkar ju min högra ledare allafall:)
  • Minkärlek09
    acinna skrev 2010-12-06 20:38:03 följande:
    Oj vad ni legat i här idag, tjejer! Tog ett tag att läsa genom allt.
    Hoppas på plus hos er också, så att vi får sällskap!!! *håller tummarna*

MinKärlek: Skönt att höra att det troligen inte var X, trots att jag lider med dig vare sig det var MF eller X.

tack. men äggledaren borde väl funka om det är mf?
  • Minkärlek09
    acinna skrev 2010-12-06 21:56:22 följande:
    Minkärlek: Jadå, bara ägget fäst i livmodern och ingen annanstans. Man kan få MF även om det sitter i äggledaren... Hade inte du ganska låga hcg-värden?

Usch, vad pessimistisk jag lät nu, det ber jag verkligen om ursäkt för! 
    ja men det kan man väl ha vid mf med?`

ja men tror knappast det var från äggledare.
  • Minkärlek09
    acinna skrev 2010-12-06 22:01:40 följande:
    Minkärlek: Skönt att höra. Är nojig med X nu...
    varför de? jag skulle märkt om de var i äggledaren var i v 7 så.
    måste de sitta i äggledaren vid låg hcg.

min förra i v 6 var på 2000 hcg ett x
  • Minkärlek09
    acinna skrev 2010-12-06 22:13:21 följande:
    Minkärlek: Nej, det måste inte sitta i äggledaren pga lågt hcg. MF kan också ge det, eller i alla fall MA.
    Fast 2000 i vecka 6 är lågt. Jag tog hcg-prov i vecka 5+4 och då hade jag över 8000, och i 5+6 hade jag över 16000 och det ligger ändå i nederkant av deras kurvor... Tog troligen proverna några dagar tidigare egentligen eftersom de tycker att värdena var lite låga och att fostret inte var mer än 6 mm i vecka 7+0, vilket läkaren ville ha till 6+1 egentligen.

Fast... Jag hade knappt 1600 i vecka 10+0 med mitt X... Hade en fördubbling på ungefär en vecka, och hade ett hcg-värde som gick ner mellan två mätningar. 
    enligt 2000 var högt enligt dom.

nu hade jag 500 och inga som HELST tecken på x än
  • Minkärlek09
    Hjärtat78 skrev 2010-12-06 22:28:15 följande:
    Läkaren sa till mig att man inte ska ta panodil utan ipren och dess liknande. Nu när man går in på apoteket finns hur många olika värktabletter att välja mellan men jag kör allidrin men bara om jag har riktigt ont annars tar jag inget.....

Idag känns allt toppen och längtar efter att få glädjetårar att det äntligen har lyckats. Fick det den 6 maj när barnmorskan så att jag var gravid, men som så snabbt blev till förtvivlan att det skulle ta bort och inte gick vägen..
    är du gravid nu? vilken vecka`?
  • Minkärlek09
    Hjärtat78 skrev 2010-12-06 22:44:03 följande:
    Minkärlek09: Jag skrev att jag skulle vilja få dom glädjetårarna jag fick då igen, men än har det inte lyckats. Det är det man längtar efter när när man antingen haft X eller missfall att det lyckas igen.
    klart vikommer lyckas. tråkigt med x och missfall men ljusa saken att man blev gravid så nästa gång skall det gå.
    ett tips som jag ska göra spola äggledaren smuts kan blåsas bort och den vidgas!!
  • Minkärlek09
    magdalena78: men det känns som en lång väg när man bara ha en ledare får ju vänta 2 mån i taget sedan skall man nu vänta på mens efter troligen mf så drygt sen blir de skit igen känns det hopplöst. ska anmäla mig till ivf för slippa oro och stress.

Vart så ledsen nu när jag började blöda grät i flera dagar man tycker man fått utstå det värsta jag tog operationen jävligt hårt sist var helt förstörd tur att man har en underbar sambo
  • Minkärlek09
    Hjärtat78 skrev 2010-12-06 23:32:50 följande:
    Minkärlek09: Denna ständiga väntan man får besked om så dyker nått nytt upp och så får man vänta igen, känner igen det. Först fick jag besked att vänta 2 månader efter operationen, sen dök en gulkroppscysta upp och då skulle jag vänta 3 månader att blir gravid och sen försvann den och då kom en chokladcysta upp och nu säger dom att vi ska testa själv och se om det funkar. Det blir stress och oro i kroppen och vissa dagar är allt toppen och sen nästa dag vill man bara gömma sig för man är så nere och ledsen. 

I början tog jag operationen med ro men sen kom den verkliga reaktionen och då kändes det som benen slogs bort från en och det kommer aldrig att lyckas. Min sambo har fått ta emot mycket detta halvåret men han har stöttat mig för att komma upp igen och det känns skönt, utan han hade jag aldrig fortsätta  att pröva..
    vet precis hur du känner vännen men snart ska vi lyckas!!
    vi får våra bebisar snart i det mörka har allt en mening de kommer vi första när vi får våra barn då hade vi inte önskst andra barn svårt att se nu bara
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3