• Saturnus

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag plussade idag, helt oväntat! Jag har plussat så tidigt förr så jag hade givit upp.

Jag dansade med min son hemma i morse! :) Blev så glad och han dansade med och skrattade.

Äntligen nu hoppas jag att det sitter på rätt ställe och är friskt och vill stanna!

Vilken vecka fick ni göra tidigt vul för att utesluta ett X?

• Saturnus
    lilsis skrev 2014-05-20 13:24:53 följande:

Jag har ju bara en äggledare. Är inte så jättesugen på att försöka igen. Har remiss till IVF. De har inte sagt något, ska se om jag får träffa läkare på återbesöket på torsdag.
    Min gyn har sagt att äggledaren kan plocka upp ägg från båda sidor även om man bara har en äggledare. Jag ägglossade från höger(där äggledaren är borttagen) och vänster äggledare plockade upp ägget och jag är nu gravid i vecka 5. Jag hade en mens emellan x och ny graviditet.

Ge inte upp! Stor lycka till kram
  • Saturnus

Är så ledsen. I morse när jag skulle testa för att se om testet blivit starkare så var det svagare. Mu är jag livrädd för mf. Ska ta ett test i morgon igen eller köpa ett digitalt.

Någon som varit i samma sits? Hur gick det i så fall?

Tacksam för svar.

• Saturnus
    Petra 334 skrev 2014-05-21 17:43:32 följande:
    Vilken vecka är du i? Hcg peakar juh runt v10-12 tror jag och sjunker sedan för att ligga på en jämn nivå tiden ut.
    Jag är i V5(4+1) jag plussade den 17:E och den 29:E var det starkare men inte lika starkt som teststräcket så jag tog ett idag och det var svagare.

Jag ska testa i morgon bitti igen. Tog inget ikväll. Köpte ett digitalt så kanske får ta det med i morgon.

Kingston: tack, vi hoppas på att det är ett dåligt test jag fått fast jag börjar ställa in mig på annat. :(

Tack för svar.
  • Saturnus
    Petra 334 skrev 2014-05-21 17:43:32 följande:
    Vilken vecka är du i? Hcg peakar juh runt v10-12 tror jag och sjunker sedan för att ligga på en jämn nivå tiden ut.
    Jag är i V5(4+1) jag plussade den 17:E och den 19:E var det starkare men inte lika starkt som teststräcket så jag tog ett idag och det var svagare.

Jag ska testa i morgon bitti igen. Tog inget ikväll. Köpte ett digitalt så kanske får ta det med i morgon.

Kingston: tack, vi hoppas på att det är ett dåligt test jag fått fast jag börjar ställa in mig på annat. :(

Tack för svar.
  • Saturnus
    Kingston skrev 2014-05-22 16:39:12 följande:

Saturnus: hur gick det idag?

Kanske 4a: jag beklagar verkligen! Förstår att det måste kommit som en kall dusch. Ta hand om varandra och hitta på något kul eller kanske fira något bara för att ni kan. Kanske hjälper det att få bort tankarna för en stund!
    Kramar

Hej!

Det gick inte bra. Jag tog en sticka, väldigt svagt och sedan tog jag digitala = inte gravid! Det känns tungt! Det enda positiva var att min vänstra äggledare plockade upp ägg från höger äggstock. Sen vet jag ju inte om det fastnade i äggledaren eller livmodern. Det var väl något fel i cell delningen! Fick en blödning nu på kvällen.

Ledsen och besviken, hoppades så mycket och sade t o m nu ska jag bara njuta!
  • Saturnus

Börjar känna mig aningen orolig här. Blev gravid men plussade svagt och sedan kom en ordentlig blödning och plusset försvann. För dryga två mån tog jag bort höger äggledare pga ett X. Jag har nu haft ont på vänster sida sedan blödningen.

Jag hade två ägg vid insemination. Jag undrar vad det är som värker på vänster sida. Då jag inte längre plussade på stickan kan det väl inte vara ett X?

Någon?

• Saturnus
    Kingston skrev 2014-06-06 07:06:19 följande:

Saturnus: va med om nästan samma sak förra månaden. Jag åkte in och fick det kollat och det var ingenting... Fick inget svar på varför det gjorde ont men det har iaf gett med sig nu.
    Tycker gott och väl att du kan ringa kk/Gyn för att få det kollat!
    Din oro är befogad.

Tack för ditt svar. Jag åkte in idag och kollade. Dom hittade ingenting, allt såg bra ut . Hon trodde det ev kunde vara en cysta som spruckit eller så var det sammanväxningar efter operation. Jag hade många ägg och vätska så hon trodde att jag ägglossat precis. Alltid något att det såg bra ut.
  • Saturnus
    Kingston skrev 2014-06-06 07:06:19 följande:

Saturnus: va med om nästan samma sak förra månaden. Jag åkte in och fick det kollat och det var ingenting... Fick inget svar på varför det gjorde ont men det har iaf gett med sig nu.
    Tycker gott och väl att du kan ringa kk/Gyn för att få det kollat!
    Din oro är befogad.

Skönt att det gått över för dig! Då får jag hålla ut en månad. Var det länge sedan du hade ditt X?
  • Saturnus
    Manelma skrev 2014-07-16 23:58:09 följande:

Nån som har kvar sin "felande" äggledare efter utomkveds? Vi började försöka i april och sen dess har min högra äggledare som alltså var den vår första graviditet fastnade i tagit hela 3 ägglossningar efter varandra. Känns hopplöst när den plötligt blivit dominant varför??? Hur stora är oddsen. Förr hade jag varannan mån vänster varannan höger nu höger 3 mån i rad.... Hoppas så klart att det ska funka på den men innerst inne vet jag att det nog inte är lönt att hoppas då äggledaren troligtvis är helt täppt... Så månaderna går o det känns knappt som att vi har en chans... smile4.gif

Den andra äggledaren tar upp ägg från båda sidorna. Jag fick min högra äggledare borttagen men ägglossade från vänster och blev gravid. Tyvärr fick jag mf. Så misströsta inte. Om ni lever i en relation så kan du begära spolning av äggledaren. Kram & lycka till!
  • Saturnus
    Pemberly skrev 2014-09-06 14:53:13 följande:
    Hejsan! En liten uppdatering om att en lillebror föddes i slutet av augusti. Allt gick bra vid förlossningen och han verkar vara nöjd med tillvaron så länge han får äta när han vill (vilket är rätt ofta tidvis).
    Åh stort grattis! Vad roligt! Njut!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3