• majbebbe

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mct79 men du hade en teori i alla fall och det krävs ju en viss ansträngning och planering. Jag som måste vakna vid halv sex när jag ska till jobbet har ju fått vakna vid samma tid på helgerna för att få ett resultat jag är nöjd med. Men eftersom jag inte känner mina äl så tycker jag att det funkat bra för mig. Samt att jag fått en förvarning när mensen ska komma, min temp sjunker alltid en dag innan mens.

• majbebbe

Mmmbop kan tänka mig att det är böckigare då. Jag har dock tempat varje dag i fyra månader nu men mest för att jag är lite kontrollfreake. För mig är det dock bra att det visar efter för då blir det mer en bekräftelse än ett måste. Men om jag inte minns fel så är du insiminerad och då förstår jag att det är viktigare att veta när det ska ske än när det har skett.

• majbebbe

Det är nog inte bara för dig jag kommer nog också att få införskaffa sådana snart men jag är ju "bara" på sjätte försöket så jag ska försöka några månader till innan det blir dags för test. Men nu hoppas jag att det tagit sig och att jag får ett fint plus till helgen, bim på söndag.

• majbebbe

Lemis jag har ju ingen sån modern termometer utan tar ju tempen på det gamla hederliga sättet men jag tror inte det spelar någon roll hur man tar den bara man håller sig till samma sätt hela tiden. Du är ju egentligen inte så intresserad av den aktuella temperaturen utan mer att få fram ett mönster.

• majbebbe

välkommen hit petit, även om det är av tråkiga orsaker. Ang. läkningsprocessen så har jag bara ett bikinisnitt och det var jobbigt i ungefär 1 vecka, sedan var det mest att man kände lite av det ibland och just det att man inte fick bära som var det bökiga. 

• majbebbe

Jag fick snitt eftersom jag hade en inre blödning med en del blod i buken samt att det blev rätt akut när de hittade blödningen. Petit när det gäller ersättning hade jag fått det från trygghansa OM de hade tagit bort hela äggledaren, men enligt mina papper så har de bara tagit en bit och då fick jag ingen ersättning. Vet inget om varför de gjort så då jag inte hade full koll på läget efter operationen och inte kunde tänka på de frågorna. För mig var den borta så jag reflekterade inte över det de skrivit i journalen förrän jag fick svaret från försäkringsbolaget. Ska kanske tillägga att jag är opererad utomlands och inte kan ringa upp läkaren och fråga...

• majbebbe
    Johanna5 skrev 2012-01-02 22:22:47 följande:
    Hejsan,

Jag hoppas in lite mitt i här känner jag. Jag opererade bort vänster äggledare för ca 6 veckor sedan. Kissade positivt på ägglossningssticka i fredags, men vet ju såklart inte om det är ägglossning på "rätt" sida. Tycker ändå att jag har känt ganska mycket (lite smärtor/hugg) på höger sida. Tänkte att det kanske är ett gott tecken. Men innan operationen har jag inte känt av ägglossning så mycket.

Hur som helst är det många tankar som snurrar. Jag vet att det är ganska orimligt att vi ska lyckas på första försöket efter operationen, men jag hoppas så mycket att jag nästan blir rädd för hur jag ska reagerar om det inte går.

Samtidigt är jag också jätterädd att "missa" en ägglossning och vet inte hur jag ska planera mitt övriga liv. Ska åka utomlands på en kurs i en vecka i början av februari, precis när min nästa ägglossning är beräknad. Tänk om det är den chans vi har på flera månader. Jag vill inte att jobbet ska påverka mitt  liv så mycket. Blir tokig av att tänka så här.

Undrar också lite angående er diskussion om ultraljud och ägglossningssprutor. Har ni blivit erbjudna hjälp och får gå och se när ägglossningen 'är på gång för att öka chanserna? Samma sak med ägglossningsspruta? Eller gör ni det privat? Vi vill gärna bli gravida så fort som möjligt efter allt som hänt, och funderar mycket på om man kunde få gå och se när ägglossningen verkligen sker och om det är på rätt sida...

och sen säger alla att man ska vara avslappnad och inte tänka för mycket.... Tycker inte att det är så lätt!
    Hej och välkommen hit. Jag känner igen det där med alla tankar du pratar om och att man vill att det ska gå fort. Jag hade väl mentalt lyckats förbereda mig på att det inte skulle ta sig på första försöket så då var jag bara lite besviken men jag var nästan helt knäckt när mensen kom på försök två och tre. Har precis fått mensen efter försök nummer sex och nu börjar hjärnan förstå att det måste få ta sin tid. Jag kommer p.g.a. jobb nu att missa försöket denna månad, något som jag också upplevde som jobbigt till en början, men nu börjar se som en positiv paus, en månad då jag inte behöver känna efter symtom och hoppas på att plussa så mycket att man blir skenis. 
    Så mitt råd är, även om det är skitsvårt, försök att ställa in dig på att det kommer ta ett tag, då blir det bara en positiv överraskning om det tar sig fortare. 
  • majbebbe
    Ella Jade skrev 2012-01-03 10:19:23 följande:

Några frågor tjejer: Är det någon mer än jag som längtar ihjälp mig till ett nytt plus fast samtidigt är jätterädd för ett nytt x?? Obestämd Vad händer om det nu skulle bli ett till och andra äggledaren också ryker. IVF? Hur snabbt får man börja med det?

Jag känner igen rädslan men den har försvunnit lite för varje försök. I början tänkte jag jättemycket på ett nytt x, nu vill jag bara ha ett plus och sen får man ta det som det kommer.
  • majbebbe
    Grip skrev 2012-01-03 13:02:48 följande:
    Jag har inte skrivit här sedan jag skrev detta, tänkte att jag kanske borde visa livstecken! Tack för era svar, jag var verkligen nere i en nattsvart svacka. Jag tog mig ur hyfsat fort, era svar hjälpte mig att känna mig lite mindre ensam. Nu är det en vecka tills vi skall på vårt första utredningssamtal. Läskigt!
    Ja du det är verkligen en berg-o-dalbana det här med att försöka bli med barn. Jag hoppas verkligen att du kan få mycket stöd och hjälp vid utredningen, oberoende resultat, för det är ju alltid skönt att ha någon att prata med.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3