• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

AlexandraViberg skrev 2012-07-16 20:17:30 följande:
    älvärk kan ju misstas som något annat, helt klart. Men äl flytningar? Det är ju unikt för ju ÄL. Jag har många gånger trott att jag hade äl flytningar men när jag väl fick en förra månaden så märkte jag att det inte var så. Så jag tror inte att kroppen ställer in sig på äl flytning utan anledning?

Många märker ju inte av dom, men märker du dom t.o.m så tycker jag att det verkar konstigt att inte kunna bli gravid, många som blir gravid inom en månad efter ex missfall och det tog iallafall för mig längre tid än så att få noll på hcg efter x.et.

Äl test skulle jag kanske dock inte lita på! Svårt att säga, har aldrig sett hur ett äl test ser ut vid graviditet, men många säger ju att det kan vara tok positivt vid grav också.. svårt, lika bra att gardera sig och skicka in några soldater! ;)

Det har vi gjort hela dagen (hahaha inte ordagrant) för vi har äl idag :D
    Nej jag tycker inte jag borde ha sådan flytningar annars, det kan ju likna, ursäkta min frispråkighet nu :) men spermarester. Men vi hade ju mys i lördags och jag hade äl flytningar i fredagskväll med, med lite brunt i som jag brukar ha ca 2 dagar innan äl. Men åh andra sidan slutade jag inte blöda helt förrän 2 dagar före det (eller det var bara brunt sista två dagarna). Äl-testen litar jag inte på för jag har fåt positivt på de två gånger när jag varit gravid.  Äh jag blir knäpp av allt spekulerande, vi kör på och håller tummarna.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2012-07-16 22:04:54 följande:
    Oj, tycker du? Jag tycker att sperma är mer vitt och min äl flytning är liksom genomskinlig, äggvite liknande på något vänster, alla andra flytningar jag har är vita. Men det är sak samma.

Eftersom det är svårt att veta skulle jag bara köra på och då borde ju en eventuell grav synas om 2 veckor och då tycker man ju att kvarvarande hcg från denna graviditet försvunnit, så då borde ett gravtest vara rättvisande.

Håller tummarna att det tar sig denna gång ;)

Jo det har du nog rätt i att det är vitare, men liknande konsistens iaf. Jaja, den som lever får se :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Så har jag haft en smärtsam sömnlös natt. Jag har haft rejäl molvärk, huggsmärta på höger sida och jag är öm i hela magen men specielt på höger, det strålar bak mot ryggen. Tankarna går ju såklart till ett nytt X iaf. Nu är det bättre men jag har fortfarande en molande värk. Det kan ju var äl men jag brukar inte ha så här ont, en cysta funderar jag också på. Det jobbiga är att gravtestet jag tog nyss är lite starkare än det för två dagar sedan, men det kan ju bero på koncentrationen av urin osv. Men jag vill ju att det ska bli negativt nu så jag kan släppa detta. Ibland är livet bra jobbigt och jag börjar undra om det är värt allt rädsla och smärta att försöka få ett sista barn. Jag har ju vart säker på att det suttit rätt hela grav, fick positivt tidigt, inga blödningar, ingen smärta. Men det är ju sista veckorna jag har haft ont på höger och eftersom testen inte vill bli negativa kan jag inte släppa det. Jag blöder iaf inte, har inga äl-flytningar längre och tempen har höjts lite. Vilket i så fall borde betyda att äl har varit, men varför får jag så ont nu då i så fall?? Jag orkar inte med detta längre, önskar jag kunde sova en vecka och sedan vakna och allt var som vanligt igen

• kanske 4a
    Tjingeling77 skrev 2012-07-18 12:29:35 följande:
    Åk in till akuten och kräv att få ett VUL direkt, Överdriv din smärta om du är så orolig. Gör det nu så att du slipper tänka på det eller oroa dig. Eller om du har en Gyn som du brukar gå till - ring dem. Det är inte värt att gå och må dåligt. Du har rätt till att få möjligheten att ta reda på vad som händer med din kropp - stå på dig!!!

jag hoppas verkligen att du slipper ytterligare ett X och att det bara är kroppen som spelar ett litet spratt med dig.
    LYCKA TILL krya på dig.
    Kram

Jag har ju försökt komma dit då jag testade positivt hemma men deras tests var neg. Men de svarade bara att deras är inte så känsliga för att hcg kan finnas kvar länge efter ett missfall och jag behöver inga fler kontroller. Jag har inte så ont nu, men det molar lite. Jag hoppas det bara var en extra smärtsam ägglossning. Ska åka och jobba nu och jobbar ju på sjukhuset, så jag har nära om jag får så ont igen.

tack för ditt stöd!   
  • kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-08-16 22:21:19 följande:
    Nytt x... Ligger inlagd för nya prover imorgon och beslut om åtgärd.... Orkar snart inte mer elände. Tänker vägra sprutan denna gång. Hoppas de kan ta bort graviditeten bara och sen göra spolning. Men det är väl bara en önskedröm.
    Åhh gumman vad jag lider med dig! Har ju också haft två X på samma sida, dock med två barn emellan. Skönt att höra att det verkar ordna sig ändå, men det hade kanske varit bättre att bli av med den äggledaren.

Stor kram! 
  • kanske 4a

Kram till dig också supers! Hjärta

Här sniglar sig tiden fram, känner mig inte ett dugg gravid, BIM 29:e augustsi.   

• kanske 4a
    kanske 4a skrev 2012-08-19 11:19:31 följande:
    Kram till dig också supers! Hjärta

Här sniglar sig tiden fram, känner mig inte ett dugg gravid, BIM 29:e augustsi.   
    Äsch, 26:e ska det ju va :)
  • kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-08-20 11:30:06 följande:
    Har idag ringt och avbokat tiderna hos bm och för kub som jag fick hemskickade i fredags.. Även bokat tid för ännu ett blodprov. Kan inte hjälpa att känna mig uppgiven och nedslagen och tårarna bara rinner...

Väntar på posten nu iaf på äl- och gravtester. Se hur mycket det är kvar och om äl närmar sig. Förra gången kom den så fort hcg kom under 5.
    Men det är väl klart att du är uppriven och ledsen, tillåt dig själv att sörja. Det är ju fruktansvärt det som drabbat dig. Men du, du kommer ut på andra sidan och tar nya tag igen! Låt det ta den tid det behöver. Kram Hjärta
  • kanske 4a
    karin h skrev 2012-08-20 12:42:26 följande:
    Hej, får man vara med här... Har precis blivit opererad för utomkveds där man tog bort hö äl. Har tre barn sen innan o råkade bli gravid med piller denna gång. Det har varit upp o ner sen jag testade + i mitten av juli, men det känns skönt att deyt går åt rätt håll nu.
    Välkommen hit! Beklagar att även du drabbats, men du har hamnat på rätt ställe. Här får du svar på alla dina frågor och suverän stöttning. {#emotions_dlg.flower}
  • kanske 4a

Jag är 34 men har ju tre barn sedan innan.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3