• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Trissönskan skrev 2011-05-19 10:30:31 följande:
    Hoppades få se liten på ultraljudet idag men läkaren (en ny denna gång) såg INGENTING! Ingen fostersäck heller. Hon tror att jag fått missfall och att fostersäcken bara försvunnit. Känns skit nu. Lämnade blodprov och hon ska ringa i eftermiddag och meddela vad som händer framöver. Känner mig såå ledsen nu...
    Stackare...lider så med dig. Vilken vecka borde du ha varit i?

Se till att få göra två blodprov i alla fall! Hoppas du inte tycker jag låter för negativ nu, men det finns ju en risk att det var en ”falsk” hinnsäck du hade och att du har ett X som växer någonstans, och sådant är vi i tråden skraja för. Så jag hoppas du får göra två blodprov så man säkert ser att hcg:t minskar och inte ökar, eller ökar som det ska! Ojoj, vad jag hoppas att ditt embryo bara gömmer sig i livmodern någonstans och att de har missat det…
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-05-19 10:11:14 följande:
    Jag tror ni har graviditeter som sitter alldeles rätt båda två!
    Glad Hoppas du har rätt! Och din "testdag" börjar ju närma sig nu också! Spännande!
  • RaraS

7+0…ja, gisses... Min läkare var väldigt tydlig med att när han inte såg något i v 6+4 i höstas så var det något fel. Med falsk hinnsäck menar jag att kroppen tror att den är gravid när den har ett foster som växer utanför livmodern, och skapar en hinnsäck ändå i livmodern, men då blir det inget embryo i hinnsäcken. Om du googlar på Falsk hinnsäck så får du massor med träffar. Så var vaksam om ditt hcg ökar långsamt….om du har missfall så sjunker hcg:t. Och hcg:t kan sjunka även om man har X faktiskt…kroppen kan försöka ta hand om det själv och då pendlar hcg:t upp och ner så jag hoppas du får följa ditt hcg tills det är nere på 0 igen!

Många styrkekramar!

• RaraS

Åh, jag vet inte om det är vanligt att hinnsäcken försvinner. På mig såg de inget alls, men jag har läst om många andra som haft ”falska” hinnsäckar vid sina X. Vissa  har ont vid sina X, andra känner faktiskt inget alls. Det är många i denna tråd som inte känt något alls, utan plötsligt en dag så har äggledaren spruckit, utan förvarning. Det är därför det är viktigt att vara vaksam och som min läkare sa vid besöket förra tisdagen när han såg vätska i buken, som i värsta fall kunde bero på X,  ”Kom ihåg att vi har ambulanser som är till för användas!”

Så ta hand om dig och hoppas du snart får svar på dina blodprover!

• RaraS
    Trissönskan skrev 2011-05-19 13:30:25 följande:

Det kan nog vara så att du har rätt Zobeideh...

Nu ringde läkaren. Mina hormonvärden var höga, som vid en normal graviditet. Konstigt att hon inte såg något alls?! Nu vill hon att jag ska komma in på lördag igen och ta nytt prov och ny undersökning.

tydligen så kan det fortfarande vara missfall eller X, men det var mycket ovanligt med så höga hormonvärden i så fall sa hon. Inte ett steg närmare svaret igen alltså...

Hur höga vara de? En del har haft uppemot 10 000 i hcg här. Men vanligast har nog varit runt 1000-5000. Själv hade jag bara 150 i hcg i höstas så det var väldigt lågt, men det gjorde väldigt ont ändå...så det verkar inte vara någon logik i det här. En del har lågt och gör ont, och del har högt och känner inget alls.

Men själva värdet spelar nog ingen roll, det viktiga är att värdet dubbleras på 48 timmar, annars är det något som inte står rätt till.

Hoppas det går bra på lördag!
  • RaraS
    Mmmbop skrev 2011-05-19 14:07:30 följande:
    Var det inte någon i tråden som hade närmare 18 000?
    Kan säkert stämma....vi är så många så kommer inte ihåg alla! Glad
  • RaraS

Man är ju fruktansvärt nojjig. Nu har jag lite brunt i flytningarna…inte vita längre. Och såklart, jag vet ju att det inte behöver betyda någonting, har hunnit googla mycket på morgonen och det är ju många som haft det och det gått bra ändå. Men jag hade ju lite bruna flytningar vid mitt X också så därför är man ju rädd att det är något som inte är som det ska…

Och jag vet ju att det inte är så mycket att göra mer än att vänta och se! Och ifall det börjar göra ont så är det ju bara att åka in. Känns ju bra att jag har en tid för VUL nästa vecka på torsdag i alla fall! Men man tog sig ner på jorden igen i alla fall nu…som sagt, bara att vänta och se!

• RaraS

Tack Sunflower! Jo, jag nojjar mig nog bara…eftersom hcg:t steg så bra så är jag inte så orolig för X längre, utan mer för missfall eller MA. Som alla ”vanliga” gravida. Och jag hade bara brunt på förmiddagen idag, vid lunch var det bara vitt igen. *puh* Läste ju såklart på ordentligt och det stod på flera sidor att de känsliga blodkärlen som bildas i början av graviditeten kunde gå sönder om man ansträngt sig eller haft sex och igår var jag på ett bodypump-pass så det kanske var det som gjort det, hoppas det. Bara att vänta och se!!! Skönt ändå att ha ett VUL på torsdag så man kan få se om något hjärta slår eller ej.
    Hur går det själv Sunflower? Har du bokat någon tid hos gyn eller avvaktar du ett tag?

Och Lappgeten! Självklart kommer vi ihåg dig!!! Och så bra att du har börjat gå på zonterapibehandlingar! När jag började gå på akupunktur så var min kropp i grym obalans. När han testade mina reflexer så reagerade min kropp direkt på ena sidan och först efter 8-9 sekunder på andra sidan. Jag tror att ”alternativmedicin” i kombination med traditionell medicin är en väldigt bra kombination! Du ska se att du kommer att lyckas!!!

• RaraS

Vad kul Sunflower!!! Det låter väldigt lovande!!!

• RaraS

Trissönskan: Hur har det gått för dig idag? Håller tummarna för dig!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3