• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej igen tusa, så du blev utskriven så pass fort? Kanske var det för att de gjorde en titthåls. Jag låg ju inne i fem dagar som sagt, och då kunde jag knappt stå på benen när jag skrevs ut. Jag fick mitt x sommaren 2010, gjorde ett försök under julen det året men sedan har jag gjort ett uppehåll i ett år pga ett nytt förhållande som tyvärr inte höll mer än ett år. Så jag gör detta som ensamstående.

Att man får olika bud från olika läkare/sköterskor verkar inte vara ovanligt, när jag kom in med smärta till akuten några timmar innan den sprack på mig ville sköterskan absolut lägga in mig, medan läkaren sa nej. Detta tyder på att kunskapen om riskerna är väldigt ojämna till och med på gynakuten och att det inte finns tydliga riktlinjer - så det handlar ofta om tur/otur vilken behandling man får.

• Mika1980

Supers och Mmboop: det läkaren säkert menade var att man kan få en infektion av kontraströntgen/spolning (det är därför man får ta en tablett med antibiotika efter undersökningen) - så en del gynekologer säger att man bara ska göra det om man har en mkt god anledning. Men ett x borde vara en god anledning. Själv blev jag väldigt illamående efter att jag gjort kontraströntgen och kräktes upp antibiotikan, har spekulerat i om jag fick en infektion som sen ledde till mitt x. Eftersom jag hade fri passage enligt röntgen. Nu börjar jag bli lite nojig igen att jag har fått någon infektion..har ont i livmodern :/

• Mika1980

Tusa: ja här är man förmodligen skenis till tusen. Är väl lika bra att skriva symtomen så att jag kan gå tillbaka och läsa nästa gång jag börjar inbilla mig saker. Blir så trött på mig själv, man ska väl inte kunna känna något en vecka innan bim, och hur sannolikt är det att jag blev gravid av en insemination vid första försöket på ett år - när jag dessutom bara har en äggledare. Jag fick för ett par dgr sedan ett par rejäla stick i livmodern, sedan fortsatte det sticka i någon dag. Nu känner jag mig mer öm där. Jag har haft världens huvudvärk som aldrig släpper, i flera dagar nu. Jag fryser konstant och tempen har stigit ytterligare i dag - kanske börjar jag bli sjuk? I övrigt kissar jag oftare och vaknar jättetidigt på mornarna och kan inte sova. Mår även lite illa, eller känner mig liksom lite bakfull. Skenis som sagt...

• Mika1980

Åh grattis Rara!!! Vad härligt (ja kanske inte själva förlossningen), är glad för din skull. Acinna&Lemis: jag vet att vissa av mina symtom kan tyda på en graviditet, men dessvärre vet jag också hur starkt man kan inbilla sig saker :) När jag fick mitt x var jag iof ganska övertygad ca 3-4 dgr innan jag fick plus. Men då var det pga att mitt luktsinne blev starkare och jag var äckelmagad, väldigt lättirriterad plus att mitt kiss luktade annorlunda :) Får bara vänta och se helt enkelt, men tycker att det verkar lite "för lätt" om jag skulle vara gravid nu.

• Mika1980
    Helhjärtat skrev 2012-01-15 11:50:43 följande:
    Grattis Rara! Vad mysigt med en liten nyfödd. :)Jag op mig för snart 4 månader sedan och jag är fortfarande öm, av och till. Har ingen känsel runt bikinisnittet, hoppas att den kommer tillbaka snart, för det är lite obehagligt.  

Jag känner igen det där med att förlora känseln runt snittet, jag hade knappt ngn känsel på halva magen i flera månader - det är för att de skurit igenom nerverna. Men det blir bättre! Efter ca ett halvår var känseln nästan återställd, i dag känner jag mig lite domnad enbart på själva ärret :)
  • Mika1980

Nu börjar "symtomen" minska, har fortfarande huvudvärk men känner inte av livmodern längre. Har fått ömma bröst nu, så det var säkert "inbillning" och nu är väl PMS:en på intågande :/ Ska försöka sluta analysera.

• Mika1980

Kanske 4:a: jag ser ingen bild? :) Ja det är verkligen omöjligt att tänka på ngt annat, trots att man lovar att skärpa sig inför varje gång. Jag testade också i går när jag var på äl+7 men det såg ganska så negativt ut, konstigt vore det väl annars kanske :) Sist (när jag hade x) testade jag minus på bim-1 och plus dagen efter. Men ställer in mig på att det blir negativt den här gången.

• Mika1980

Tusa: med mig är det sådär, är faktiskt lite orolig för vad det är för fel på mig. Har haft sjuk huvudvärk i en vecka, och livmodern gör ont som f-n emellanåt. Har ju såklart fantiserat om att jag kan vara gravid, men har testat negativt, senast i dag på bim-3. Man tycker ju att det borde synas en skugga åtminstone om man har haft symtom i en vecka. Så jag är nog med 95% säkerhet inte gravid, måste nog beställa tid hos gyn för att se om det är något fel på min livmoder :(

• Mika1980

Hej tjejer :) Jag har inte vågat testa mer, på lör el sön är det 14 dgr sedan äl så jag kanske testar då. Har fortfarande lite värk i livmodern och jätteömma bröst, mensen verkar inte vara på g än men den kommer nog! Tack för att ni tänker på mig :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3