• Mika1980

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Härligt sunflower, glad för din skull!! :)

• Mika1980

Hej. I dag känner jag mig väldigt låg. Har just varit på vul på Sophiahemmet, kommer få ägglossning i "fel" äggstock igen. Han kunde inte se någonting i höger äggstock. Vad jag vet, utifrån alla vul jag har gjort senaste par åren har jag nästan bara äl på fel sida.. Känns som att det inte är meningen att jag ska lyckas. Enda ggn jag hade ägg i båda var när jag fick pergotime en cykel, men då var slemhinnan för tunn för att något skulle kunna fästa. Skitkropp.

• Mika1980

Mmmbop och Tusa: jag kanske kan få mer pergotime, men risken är ju som sagt att slemhinnan blir för tunn och att man producerar för många ägg. Som ensamstående skulle jag nog inte fixa om det blev trillingar :) Det finns annat som stimulerar äl som man får vid ivf, ska inte påverka slemhinnan lika mkt. Men tror inte att varken min eller ngn annan gyn vill skriva ut "ivf-medicin" eftersom jag är singel.

• Mika1980

Jag har mailat min gyn och frågat vad han tycker att jag ska göra, får se om han svarar.. Mmmbop: folk är restriktiva med att lämna ut namn på singelvänliga gynekologer, även på Femmis, det är tydligen ett par gynekologer som har slutat hjälpa oss för att de är rädda att få socialstyrelsen på sig. Ni anar inte hur ovilliga folk är att hjälpa en, i dag på Sophiahemmet synade receptionisten mig ett bra tag och sa: du ska väl inte åka till Riga eller liknande va? Detta trots att jag hade remiss från min gyn. Vad hade hon med det att göra? Jag svarade bara "nej".

• Mika1980

Ibland känner man sig som en andra klassens medborgare, som en jude i nazityskland liksom..:(

• Mika1980

MCT: jo rosenrot har jag testat men gjorde nog inte ultraljud då, minns inte. Har ju faktiskt pergotime över också, men vågar inte riktigt mixtra med kroppen utan att det övervakas - kan ju bli flerbörd. Jag har i alla fall mailat Storkkliniken som även gör ivf nu, men det kommer ta lite tid innan jag kan göra behandling: en enda ivf + mediciner skulle kosta mig ca 45 tusen :/

• Mika1980

Jag kan tyvärr också dra en skräckhistoria men orkar inte berätta i detalj igen. I korta drag var det: jag visste själv att jag hade x i v.6, blev inte tagen på allvar förrän ett par v senare. Fick metroterxat trots att jag ville opereras. Äggledaren sprack, ca 2 l blod i buken och nära döden. Åkte in med ambulans, blev akutsnitt. Blev av med vä äggledare. Lyckas inget vidare efter det, funderar på ivf.

• Mika1980

Haha, låter bra! :) Det är dags för dig att föda snart väl..? :)

Mmmbop skrev 2012-02-03 08:29:47 följande:
    Man kanske skulle byta bana och utbilda sig till singelvänlig gynekolog istället...

• Mika1980

Jag och Mmmbop ska ses och fika på söndag vid 17, i Slussen/Sthlm. Någon mer som vill komma? :)

• Mika1980

Är du säker? En av oss är ju höggravid, men du väntar ju iof tvillingar :) Vore kul om du kunde komma i alla fall! :)

MCT79 skrev 2012-02-03 13:31:35 följande:
    Hade varit supertrevligt! Men jag tror inte jag är tillräckligt mobil...
    Väntar tvillingar! 36+3 idag!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3