• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Fick inte heller återbesök, men fick i alla fall fortsätta att gå till labbet och lämna hcg-prover för att de ville följa mig ner till under 5 igen. Kan kanske bero på att det tog dem 5 veckor att hitta vårt X och de var rädda för en feldiagnos till... Fick ju bara tre diagnoser innan de hittade rätt.

Mika: Håller tummarna!!! 

• acinna

Pedagog: Ja, det låter helt sjukt! De visste ju att jag var gravid, men jag fick diagnoserna: pågående missfall, MA och att fostret satt i livmoderhalsen innan de kom på att X var en möjlighet... 5 läkare, 7 VUL, en skrapning och över 20 blodprovet tog det innan de gjorde en titthålsoperation och då hittade de fostret i vänster äggledare, vilket jag sagt hela tiden! Jag hade inte ont, utan mer en obehagskänsla i vänster ljumske lite då och då, så jag fick vänta 16 timmar med dropp innan jag fick tid för skrapning (då de trodde fostret satt i livmoderhalsen) och 5 dagar senare var jag tillbaka och fick då vänta 25 timmar med dropp innan jag fick en operationstid!!! Helt sjukt egentligen! När de hittade fostret var jag i vecka 10+0.
    Sedan tog det 10 månader innan jag var tillbaka igen, och då fick jag vänta 17 timmar på att vår underbara dotter äntligen skulle titta ut!!!

Hos oss ligger nämligen gyn, BB, förlossning och Neonatalavdelningen på samma ställe på sjukhuset. Så Ella var inte ett dygn när jag vallade i korridoren och visade henne var jag legat inlagd (ironiskt nog hamnade jag in samma rum båda gångerna på gyn) med hennes storasyskon som nu är en skyddsängel i himlen.

• acinna

Supers: Håller tummarna för dig imorgon. Hoppas det blir bra nu, för operationer är aldrig roliga vad det än handlar om!

Och så håller vi tummarna för Ella Jade som närmar sig BIM, och Mika för att inseminationen lyckades! 

• acinna

tusa: Jag ryser av att läsa vad som hänt! Beklagar verkligen!!! *skickar ett helt gång med styrkekramar till dig (och din man så klart)*

• acinna

tusa: Jag fick X och opererades med titthål i vecka 11 (10+0) den 17/9-10. Då hade vi haft 5 veckors! krig med sjukvården, och jag hade då hunnit med 4 diagnoser, 5 läkare, 7 VUL, ett otal (minst 20) blodprover, en skrapning och sedan en titthålsoperation på den tiden... Vid skrapningen 11/9 gick jag med dropp i 16 timmar och väntade på en tid, och vid operationen gick jag med dropp i osannolika 25 timmar innan de hittade en operationstid!
    Jag är inte gravid nu, men blev gravid redan 5 veckor efter operationen. Har nu en underbar dotter på 5,5 månader!!! Och så börjar vi planera för syskon nu! Känns helt overkligt!!!
    Tyvärr så har jag min äggledare kvar som jag hade X:et i, och eftersom jag blev gravid så fort så vet de inte hur den läkt ihop. Vi har fått ett blankt nej av vårt landsting att få en spolning av äggledarna. Nu har jag fått en ny tid för konsultation på en privat gynmottagning 15 mil bort, men det är det värt! Vill verkligen INTE hamna på en operation till för ett nytt X på samma sida, bara för att sjukvården inte vill hjälpa till!

Skönt att höra att allt gått bra, och att du redan är hemma. Snälla, lova nu att du är sjukskriven ett tag och vilar, villar och vilar!!! 

• acinna

tusa: Tycker din historia är värre än min! Kan fortfarande se tillbaka på vårt X med delade känslor, men inte någonstans finns det med att jag hade ont eller tyckte det var jobbigt. Visst var det jobbigt att flänga 14 mil till läkare minst en gång i veckan, men jag tycker de hade koll på mig och mitt hcg-värde, trots alla dessa diagnoser. Det jag tycker var värst var uppvaket efter operationen! Så groggy jag var och det höll i sig nästan ett dygn - föder hellre barn igen än är med om det!!!

Låt det se ut som ett bombnedslag!!! Jag var dum nog att gå på bokmässan en vecka efter min operation, och det var så dumt!!! Spelade dessutom två konserter 5 och 6 dagar efter operationen, och att spela blåsinstrument nyopererad är inte heller en hit... Vet inte varför jag alltid tror att jag mår bättre än jag gör... Och att jag inte lär mig att jag är svagare än jag vill låtsas om. 

• acinna

Lappgeten: Så underbart att höra från dig igen!!! Och härligt att du fick ett sådant bemötande på den privata kliniken!!!
    Så mysigt med alla killingar och lamm. Blir nästan lite avundsjuk. Och skönt att höra att du mår bra, trots allt. Och då menar jag även psykiskt.
    Trevlig helg själv!!! 

• acinna

Nelliepop: Underbart! Håller tummarna för att allt är som det ska denna gången!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3