• lia27

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej fick cellgift i november förra året vilket gjorde att jag inte behövde opereras.En månad senare efter att mensen hade slutat fixade jag så att jag fick spolning.Doktorn bad mig då att ej bli gravid minst 3mån efter cellgiften pga missbildningsrisk. Jag var livrädd att försöka igen:( Men gjorde ett nytt försök vid midsommar afton och det tog sig direkt.Åter igen blev jag livrädd för ett nytt X då jag viste att jag hade ägglossat på samma sida.Det gjorde inte saken bättre att maan inte kunde se en graviditet på vul i v 4.... men men 15v senare sitter jag här gravid med bebis p rätt ställe:)
    Allt är möjligt...förr el senare får man oftast d man längtat efter

• lia27
    Ting81 skrev 2010-10-10 22:19:29 följande:
    Tack för era svar! Jag känner mig lite klokare, så tusen tack. Jag har inte fått mer blödningar under kvällen och känner ingen form av smärta. Det förbryllar mig...jag vågar knappt gå och sova, tänk om jag inte känner om det händer ngt?!

RaraS - jag tror v 5 enligt mina egna beräkningar.  

Tack till Frikadellen och acinna för era svar. Jag ska försöka att blunda en stund nu, men allt känns så overkligt från + till total sorg och förskräckelse... usch :( 
    när mitt hcg låg på ca 1000 kunde dom inte heller se ngt i livmodern....inte heller vid 2500
    Hoppas det löser sig för dig...
  • lia27
    Sunflower Sthlm skrev 2010-11-01 22:43:41 följande:
    Och förresten, visst gäller högkostnadsskyddet även privat? Eller? Har dålig koll... jag har iaf kommit upp över den gränsen nu så jag behöver inte betala nåt på ett år. Nåt positivt med den här skiten iaf. Glad
    Högkostnadsskyddet gäller på vissa privata mottagningar!
  • lia27
    LYCKA82 skrev 2010-12-03 09:04:33 följande:
    Efter två utomkveds verkar det som att jag har lyckats blivit gravid. testade idag på BIM - 4 och jag tycker mig kunna se två streck. Ser ni dem? Jag har ont i brösten, illamående, supertrött, kissignödig, gasig, och har ett jävla humör...

GRATTIS!!! Hoppas att liten sitter på rätt plats denna gång,vi vart gravida samtidigt för 6mån sen men då satt de fel på dig:(
    Håller tummarna nu!!!
  • lia27
    LYCKA82 skrev 2010-12-03 22:10:37 följande:
    TACK... ja jag kommer ihåg dig. Hur går det för dig? När ska du föda?
    jag har bf 17mars, när ska du på  vul? Hur känns det några symptom?
  • lia27
    Emmeliozol skrev 2010-12-10 10:41:57 följande:
    hej. Kika in och läste lite. Jag hade ett X -08 och har efter det haft svårt att bli gravid men NU äntligen är jag gravid och fostret sitter rätt. =) Jag är jätteglad! Är nu i v11+3. Hoppas bara att det går hela vägen! =)

Hoppas att alla ni andra oxå får positiva besked och att för er som redan fått plus, att det går hela vägen! =)
    Grattis!!!!
  • lia27
    Sejda79 skrev 2010-12-15 10:12:49 följande:
    Jag tror att jag har plussat, det är väldigt svagt, men det är ändå ett streck där. Ska köpa Clearblues digitala test för att säkert veta. Vågar inte riktigt hoppas än, plus att jag har en historia med utomkveds bakom mig.

Hur som helst. När jag opererades för utomkveds sa de att nästa gång jag blev gravid skulle jag komma in för ultraljud snabbt efter jag plussat så de kunde se att graviditeten sitter på rätt ställe. Men hur snabbt ska jag be om tid? Nu är det ju jul också dessutom. Har BIM på söndag (troligen därför som strecket är så svagt). Har hört att man inte kan se hjärtat förrän i v 6. Jag opererades i v 6 förra gången och då såg de ingenting på ultraljud utan det var först när de opererade mig som de såg fostret.

Jag ska åka till mina föräldrar efter jul och det vore kul att kunna berätta då. Plus att jag inte vågar åka en lång bussresa med min dotter utan att jag vet att det sitter på rätt ställe. Jag kommer ju att vara i v 6 då jag ska åka. Förra gången opererades jag i v 6 och då sa läkaren att det var tur att jag kom in när jag gjorde för om jag kommit någon dag senare så hade troligen äggledaren brusit. Inte vill jag att nåt sånt ska hända när jag sitter på en buss i flera timmar ensam med dottern.

Om jag ska göra ultraljud innan jag åker så kommer det att bli typ på 5+1. Frågan är om det är för tidigt för att kunna se något. Hur tycker ni att jag ska göra?
    Håller tummarna för dig!
  • lia27

Lycka82
    Jag hade oxå jätte ont på sidan jag ägglossa men det behöver ej betyda ngt.
    Hur känns det annars några andra starka symptom?

• lia27

lycka82

3e gången gillt!!! Nu måste den lille sitta rätt!!!Hoppas verkligen!!!Skriv sen om du orkar...

• lia27
    LYCKA82 skrev 2010-12-15 17:39:30 följande:
    Precis hemkommen från VUL... d fanns en liten "räka" i livmodern, med antydan till hjärtljud. Är ju bara i vecka 5+0 så d är ju lite tidigt.. den var 1½ cm lång o ½ cm bred... ska tillbaka om en vecka igen.... Är så lycklig!
    :) så där ja ett stort GRATTIS :)
  • lia27
    BIM:

Miny: 7/1-2011 (försök 11 efter X)

LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)

Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).

RaraS: 6/2-2011 (försök 3 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.

Gravida:

angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")

Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling

ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort

Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)

LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)

Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)

Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.

Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3