Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Magdalena:
Hur går det idag? Blödningar fortfarande? Har du gjort något gravtest? Låter ju lite oroande att det ömmar på högra sidan...
Magdalena:
Hur går det idag? Blödningar fortfarande? Har du gjort något gravtest? Låter ju lite oroande att det ömmar på högra sidan...
Mika: Direkt efter operationen så försvann smärtorna som jag hade i 3 veckor pga X:et. Sen kom smärtan tillbaka efter ÄL i juli pga gulkroppscystan och sen dess har jag haft ont i vänster sida och varit på VUL 5 gånger sen 22 juli. Men i måndags började smärtan i höger sida men dom såg inte på VUL utan bara att jag hade haft ägglossning på den sidan. Allt jag vill är slippa ha ont hela tiden, sist jag hade mens tog jag doloxene för att kunna jobba och ta hand om kunderna i butiken.
Rara S. Jag hoppas att det även ska lyckas för dig denna gång precis som du har jag oxå bara en äggledare. Nångång är det vår tur!! Kram
Mika: Mitt X satt på vänster äggledare som nu är borta...
Mika: Oturen var ju att jag fick en gulkroppscysta på samma sida 2 månader efter operationen och den är borta nu, men iom jag fick diagnosen endometrios så dök det upp en chokladcysta på vä ägg för 4 veckor sen och det kan ibland göra ont efter ansträngning.
Gulkroppscystor kan ju alla få men skrumpnar ihopa efter ca 2-3 månader.
Senaste ÄL på höger sida kände jag inte av alls men har gjort när det har varit på vä sida.
Shit vad stressad jag blir av att läsa om endometrios och att flera av er har det... Jag fick diagnosen IBS för länge sedan men en hel del av era symtom stämmer mig mig, såsom problem med urinblåsan som du har Mika. Gick in på nätet och läste om endo och där står det att vissa symtom kan förväxlas med IBS...
Shit, vad ska jag göra??? Får panik, det sista jag vill är att dessutom ha endo. Hur gör man för att få det utrett?
Och som en bonus fick jag ägglossningsflytningar idag, ca en vecka efter när jag borde ha haft ägglossning. Fattar ingenting. Jag har ju tid för spolning i början på december, vore ju just typiskt om min cykel helt plötsligt ska ändra längd med en vecka (om jag inte har fel förstås. :) )
Mika: Då håller vi tummarna för att det är IBS:en som spökar för oss båda. Har ju hellre det än endo, lätt! Men vi ska nog se till att få en undersökning gjord, om inte annat för att lugna alla hjärnspöken som nu kommit igång på allvar.
Mina problem har dock blivit värre efter X:et, så jag hoppas i min enfald att det bara är tarmarna som är otroligt störda av blödningen från äggledaren.