• majbebbe

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

TereseA skrev 2012-01-03 22:08:00 följande:
    Undrar någon här haft lätt att bli gravid innan el hade inga problem att bli gravid innan ni fick X?..undrar nu efter om ni haft svart att bli gravid?..
    Jag blev gravid på 1:a försöket med min son och x-et kom genom avbrutet (alltså inte några försök och plusset som en överraskning). Nu ska jag väl inte säga än att jag har svårt att få barn efter x-et, eftersom vi bara slutat försök nummer 6, men svårare i alla fall.
  • majbebbe
    Lemis skrev 2012-01-04 06:49:48 följande:
    Jag är överlycklig. Har precis fått pluss. Äntligen. Nu får vi hoppas det sitter rätt.
    Åhh så roligt supergrattis!
  • majbebbe
    Ella Jade skrev 2012-01-08 11:59:06 följande:
    Oh tjejer, jag är så nervös.. Skäms

BIM om 5 dagar.

Känt sedan 3 dagar kanske smått ömma bröst, molnande värk i både tjejmagen och idag lite i svanken. Kroppen har bara känts lite off. Har aldrig mens-känningar såhär tidigt, bara samma dag som mensen. Får se om det tagit sig. Men jag är orolig för ryggvärken, den är pyttelite molande bara, men jag minns att jag hade väldans ryggvärk vid mitt x. Samma dag som jag plussade vaknade jag upp med en jäkla ryggvärk. Usch, hoppas det går vägen denna gång om det tatt sig ens.

Har någon utav er som plussat någon lite molnande värk i svanken/ryggen alls?
    Då håller vi tummarna ... känner inte igen det där med värken i ryggen, men jag har lite problem med min rygg så jag har värk där till och från ändå.
    Vill inte vara negativ men jag har fått väldigt mycket ändrade symtom på mensen efter operationen. Har mycket mer känningar, spända bröst och ilningar i buken innan mens nu. Så om du har otur så kan de nya känningarna komma av operationen.  
  • majbebbe

Grattis Rara S!

Själv sitter jag i utlandet och har äl och ingen man... Typiskt men skönt med en cykel utan barntänk.

• majbebbe
    Ella Jade skrev 2012-02-05 16:09:23 följande:
    Mika1980:  ååå jag håller så hårt i mina tummar, så hårt de bara går att det blir din tur snart. *kram*

Supers: Håller tummarna för ett plus!!

Tjejer, när man har x, växer livmodern ändå? Dum fråga kanske, men jag är inte så bra på detta..

Varför jag undrar är för att jag vart kissenödig ungefär en gång i timmen, varann timme de senaste 3 dagarna. Detta är det enda gravsymptom jag vet att jag alltid haft med mina tidigare två plus. För ca 10 år sen när jag blev gravid (abort), då testade jag endast pga detta, var i vecka 7-8 när jag till slut misstänkte grav (var ung o visste inte mer då) och plussade. Sen nu innan xet, har jag för mig jag var LITE mer kissenödig än vanligt, men kanske inte, men denna gång är det ingen tvekan alls.. Behöver absolute inte vara grav heller denna gång, men jag tänkte OM, så blir jag hoppfull, för det kanske betyder att det är en normal grav, för det trycks på urinblåsan..
    Jag skulle säga att livmodern växer ändå då det var en av de grejer de kollade så det hade gått tillbaka till normalt på besöket på gyn i Sverige
  • majbebbe

Trygga Barn är en personförsäkring som sedan kan övergå i trygg vuxen om man vill, när man passerar 25.
    Trygghansa räknar det som sagt som organförlust och man får då ersättning beroende på försäkringsbeloppet, tror det var 5% av beloppet.

Dessvärre fick jag ingen ersättning då det står i mitt dokument från läkaren att de tagit "a part of the tube..." (opererad utomlands) och man kan bara räkna det som organförlust om hela är borta. Verkar dock som man ska ha trygg hansa för att få ersättning vad jag hört hitills.

• majbebbe
    Fru Galas skrev 2012-02-26 17:30:15 följande:
    Jag har inte tänkt på det här med organförlust tidigare men jag har försäkring hos Trygg Hansa och dom tog ju hela min högra äggledaren så då känns det som att chansen finns där att man får lite ersättning, tänkte jag skulle ringa imorgon och kolla. Är ju ändå 15 000 som man kunde ha fått. Någon som har fått och vet vilka kriterier dom går efter eller vilka villkor det är?
    Det är inte så mycket mer kriterier än att säga som de var och sedan skickar de hem papper där du får fylla i en fullmäktige så de kan kolla dina journaler och sen tar det tid men det borde inte vara några problem alls för dig så länge det är en personförsäkring du har. De är riktigt bra på telefon
  • majbebbe
    Kärt barn har många namn skrev 2012-03-02 13:57:37 följande:
    Grattis!

Ego: tog mig nyss i kragen o bokade gyn tid. Har sedan X i nov haft ont till o från på den sidan. Så nu får de kolla kände jag. Sjuksköterskan pratade om sammanväxningar . Någon som känt liknande.
    Det liksom molvärker då o då samt känns som ett tryck
    jag känner igen det där, fast tycker ofta att det kommit runt äl så jag trodde att det var p.g.a. det, men kanske får kolla upp det då.
  • majbebbe
    Kärt barn har många namn skrev 2012-03-02 15:19:50 följande:
    Majbebbe: precis det kommer runt äl o håller i sig till mens. Fick tid på tisdag... Orolig är man ju! Ingen mer med samma känsla?

Ja hos mig kommer det och går så jag har liksom inte vetat om det är något att fundera över. Men nu har det gått nästan tio månader sen op så snart får jag nog kolla upp det, för ibland är det t.o.m. en skarpare smärta som gör att jag måste stanna upp och tänka på att slappna av och andas mig igenom det. Vore intressant om du ville dela med dig av vad de säger på tisdag.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3