• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Florimell skrev 2013-02-13 17:28:50 följande:
    Vul förra veckan, satt där det skulle och ett litet hjärta som slog :)
    grattis!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    acinna skrev 2013-02-21 20:27:41 följande:
    Har inte varit här på ett tag...

En snabb uppdatering från oss: Här har det inte börjat bra med livet som 2-barnsmamma... Allt började med att vi alla tre var jätteförkylda när L föddes. Han var för stor för mitt bäcken och kilade fast sig så efter 12 timmar blev det akut kejsarsnitt, och vi stannade 4 dagar på sjukhuset för det.
    När L var en vecka blev han så klart förkyld han också, och då hade sambon och jag hunnit med varsin bihåleinflammation också ovanpå förkylningen. L hade svårt att äta så jag tog till pumpen och nappflaska för att få i honom mat. När han var knappt två veckor hade både han och storasyster fått ögoninflammation också, och då hostade och rosslade L så mycket att vi åkte till barnakuten. Blev inlagda med syrgas och adrenalin i lite över ett dygn. Väl hemma igen njöt vi av tillvaron och att L hostade mindre och var piggare.
    Men... Den lyckan höll inte i sig! 1,5 dygn senare var han sämre och hostade tills han inte hade luft i lungorna och dykreflexen slog i, så vi mer eller mindre fick skaka igång andningen på natten. På förmiddagen sitter L i mitt knä och får helt spontant ett andningsstopp. De sekunderna och troligtvis minuterna var långa när jag dunkar honom i ryggen, vänder honom mer eller mindre upp och ner och vrålar på sambon att hämta nässugen. Efter nässugning och nässpray fick vi igång andningen igen, och L slutade vara så blålila... Så vi kastar oss i bilen och slänger av storasyster hos farmor och farfar och åker vidare till barnakuten igen, Väl där tar de blodprover och vi blir skickade på lungröntgen. Då konstateras lunginflammation på höger lunga... Så vi blir inlagda igen, med syrgas, tre olika sladdar och slangar på magen och bröstkorgen och en sladd i foten. Dessutom sätter de droppnål i handen på honom för att kunna få i två sorters antibiotika direkt i blodet. Vi blir tillsagda att vi kan räkna med en vecka på sjukhuset nu!
    Efter 4 dagar där får L ingen syrgas, han är inte kopplad i någon maskin (en sådan som de kan bevaka honom från på expeditionen istället för på rummet) och ingen adrenalin. Han får en sorts antibiotika i munnen istället, och vi får äntligen åka hem!!!
    Idag är sista dagen på antibiotikan, och han har fruktansvärt ont i magen. Inte så konstigt kanske...

Vi fick reda på av läkarna att de tror att han hade rs och som gick över till virusbaserad lunginflammation. Fick också reda på att om vi kommit till sjukhuset mellan 6 och 24 timmar senare hade vi troligen inte hat något barn!!!

Så utöver det fick jag ögoninflammation när vi låg på sjukhuset, och så klart början till inflammation i snittet lagom till vi kom hem... Så stackars L hade på 19 dagar tillbringat 10 av dem på sjukhuset!!! 
    Åh fy sjutton vad otäckt. Tur att allting gick bra, kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Lemis skrev 2013-02-23 08:44:22 följande:
    Vet inte om ni kommer ihåg mig. Det är många nya hör ser jag. Fortsätt kämpa. Jag fick mitt x okt 2010 och fick med akut op ta bort min äggledare via buk operation. Ett år senare får vi plus på Stickan och sen får vi vårt andra barn, vår dotter Meja som tyvärr föds med det allvarligaste hjärtfel man kan ha. Hon föds med ett halvt hjärta dvs HLHS. Hon har gjort två hjärtop och nu sist höll hon på att stryka med. Livet är så orättvist även om jag verkligen försöker vara glad att vi faktiskt blev gravida igen. Lappgeten jag har tänkt mycket på dig och dina härliga bilder på djuren. Hoppas att ni får ert efterlängtade barn för det är ni värda. Det ska vara er tur nu. Stor styrke kram till er gamla som var här på min tid och till er nya också. Detta är en super bra tråd.

minns dig absolut och kommer ihåg när du berättade att er flicka är hjärtsjuk. Så tragiskt och jag hoppas verkligen det kommer ordna sig för er. kram {#emotions_dlg.flower}
  • kanske 4a
    FrallanH skrev 2013-02-24 21:58:25 följande:
    Vi skulle precis göra vår första IVF och inför den så tog dom massa prover bl.a på äggreserven och kvalitén på dessa. Så det är ett blodprov som jag lämnat innan vi fick komma på första IVF besöket för att dom skulle kunna veta hur dom skulle stimulera mig mig. 
    Välkommen hit och jag beklagar ditt X. Jag har haft två stycken, första gången fick min äggledare vara kvar, sen har jag fått två barn efter det utan problem. Men i mars 2011 kom mitt andra X på samma sida och då togs den äggledaren bort. Sen har vi försökt nu  i snart två år, bara lyckats få till ett missfall i juni -2012. Men vi kämpar vidare.

kram och lycka till!   
  • kanske 4a
    Lappgeten skrev 2013-02-25 15:56:59 följande:
    Lemis- Självklart kommer vi ihåg dig. Usch vad jobbigt att dottern har ett sånt stort hjärtfel, jag lider verkligen med er. Hoppas ni får så bra vård det bara går och att lilltjejen mår bra. Det måste vara jättetufft att få ett barn med hjärtfel. Skickar kramar till er!

Imorgon börjar jag med sprayen, det ska bli jättespännande. Runt helgen kommer det dessutom att bli lamm-boom på gården har jag räknat ut.  Hoppas jag inte mår allt för dåligt =)

Håller tummarna, det är verkligen din tur nu!
  • kanske 4a
    Supers skrev 2013-02-25 19:38:20 följande:
    Kanske4a: hur går det för er? Kramis Lappgeten: Spännande, jag har nga veckor kvar.
    Gaahhh det går så segt och jag är så less på detta. Fick iaf positivt äl-test idag så snart kan jag bli skengravid igen. Men jag försöker fokusera på det positiva med att inte bli gravid än, en liten tröst mitt i eländet iaf.
  • kanske 4a
    Supers skrev 2013-02-26 20:29:26 följande:

Ja förstår.. Man blir så less emellanåt, men ni kan inte få hjälp? Du har säkert nämnt det tidigare.... Själv hämtade jag ut medicinen idag endast 2200 kr pjuu.... Tänk vad det kostar om man måste betala allt själv :/ Lycka till :) kram kram
    Jag har velat med att söka hjälp, vi har ju ändå inte råd med ivf och får ju bekosta allting själv eftersom vi har barn sedan innan. Men jag hade tänkt kontakta gyn förra cykeln men det blev inte av och nu väntar jag till efter denna cykeln.
  • kanske 4a
    Tjingeling77 skrev 2013-03-05 10:45:52 följande:
    Hej hej,
    Hur går det för er alla???
    Mona19 har du fått komma in på återbesök?

Här är det no news än så länge i alla fall. Vi kör på som vanligt och hoppas på att kanske kunna träffa ÄL nästa månad. har bim ca 10/3 men tror att den kommer tidigare denna månaden, eller det känns så i alla fall.

Hoppas att allt är bra med er och ha en fin dag.

Ja du, det är väl den jobbiga/roliga tiden som följer här, är på äl +7 idag så än kan jag hoppas. Fast jag tror inte vi har lyckats denna gången heller.
  • kanske 4a
    Tjingeling77 skrev 2013-03-06 09:47:59 följande:
    Vad tror ni om detta????? hjälp är det ett . kan det vara min tur?????

Solklart plus. Grattis!
  • kanske 4a

Håller tummarna hårt skeppskatten!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3