• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

MissMoa: Man behöver ha ett hcg över 1000 för att de ska kunna se något foster. Så någonstans mellan vecka 5 och 6 ska det synas ett foster. Jag fick göra VUL i vecka 6+0 (vilket de sa var 5+2) och då syntes hinnsäcken. I vecka 7+0 (6+2) syntes det och i vecka 9+1 (8+3) så slog hjärtat!

• acinna

Här har det hänt mycket idag!

Välkomna hit alla nya, och jag beklagar era X så klart!!!

För att också ge lite hopp så fick jag X i juli-september 2010, och opererades den 17/9-10 i vecka 10+0 för X. Jag blev gravid efter första mens och ungefär 10 månader senare föddes får underbara dotter!!!
    Jag har båda äggledarna kvar efter operationen, men de vill inte kolla upp hur den ser ut nu efter X och operation... Nu börjar vi planera syskon till dottern, men jag är sjukt rädd för att det ska bli ett nytt X, men det ska inte få hindra mig denna gången heller!

• acinna

Johanna: Jag beklagar verkligen! Skickar ett helt gäng med styrkekramar till dig!!!

• acinna
    Kärt barn har många namn skrev 2012-03-02 13:57:37 följande:
    Grattis!

Ego: tog mig nyss i kragen o bokade gyn tid. Har sedan X i nov haft ont till o från på den sidan. Så nu får de kolla kände jag. Sjuksköterskan pratade om sammanväxningar . Någon som känt liknande.
    Det liksom molvärker då o då samt känns som ett tryck
    Känner också igen det, men jag har hela tiden trott att det berodde på att jag blev gravid så snabbt efter operationen. Läkarna påstod att det berodde på det i alla fall... Är det sammanväxningar blir det inte roligt, eftersom risken för X då ökar markant för min del...
  • acinna

Ella Jade: Kolla upp om du kan få ta hcg-prov redan nu. Då kan de se hur högt det är och att det dubblas på två dagar. Jag gjorde det, och sedan VUL. Bara hcg-värdet gav mig hopp! (Hade knappt 1600 när jag opererades i vecka 10+0, och jag hade 8000 när jag var i vecka 5+5 nu med dottern.)

• acinna

Ella Jade: Jag tog provet via landstinget, men jag har för mig att sambon tog det via telefon med KK eller gynmottagningen på "stora" lasarettet i vårt landsting. Sedan åkte jag till vc vid jobbet och tog det första blodprovet och sedan till vårt sjukhus och tog det andra två dagar senare. Vi hade tjurigare att få tid för VUL istället...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3