• lilsis

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Kingston skrev 2014-05-15 07:27:49 följande:
    Tror jag har råkat ut för ett nytt X :( Har ringt kk nu på morgonen... Får se vad dom säger. Känns väldigt hopplöst allting just nu!

Åk in?! De gillar ju att säga avvakta... Jag blöder fortfarande och det är inte alls som mens eller så. Känns bra med besök på Gynakuten idag :)
  • lilsis

Mitt hCG har stigit från 506 till 594 på en vecka, det känns inte så bra :-/ Väntar på läkaren.

• lilsis

De vet inte så de skrapar på måndag och sen tja får vi se. Hopplöst!

• lilsis
    Saturnus skrev 2014-05-15 22:05:37 följande:
    Vad vet dom inte? Låter tufft i allafall! Stor kram till dig!

Om det är ett X eller något annat fel...
  • lilsis

hCG 394 idag så det är nog ett vanligt men segt missfall. Skönt ändå att vara skrapad så det r färdigt nu!

• lilsis

Nä läkaren hittade inte ett spår av graviditet, så det är ett nytt X. Dock verkar kroppen kunna hantera det själv den här gången.

• lilsis
    Manelma skrev 2014-05-20 10:18:14 följande:
    Det är vad som hände med mitt X, den skötte kroppen själv, som ett missfall, smärtsamt, blodigt och utdraget men jag fick behålla äggledaren. Men jag undrar idag, vad som gäller, jag har undvikit att försöka när min högra äggstock haft ÄL, vad har läkarna sagt till dig nu?  Är det några andra som fått behålla sin felande äggledare? Har ni kört på utan skydd och hoppats på det bästa, eller försökt undvika den sidan som det är problem med? Jag är så kluven, samtidigt livrädd för ännu ett X och har som tur är känningar precis innan så försöker låta bli om det är fel sida. 

Jag har ju bara en äggledare. Är inte så jättesugen på att försöka igen. Har remiss till IVF. De har inte sagt något, ska se om jag får träffa läkare på återbesöket på torsdag.
  • lilsis
    Saturnus skrev 2014-05-20 14:03:09 följande:
    Min gyn har sagt att äggledaren kan plocka upp ägg från båda sidor även om man bara har en äggledare. Jag ägglossade från höger(där äggledaren är borttagen) och vänster äggledare plockade upp ägget och jag är nu gravid i vecka 5. Jag hade en mens emellan x och ny graviditet. Ge inte upp! Stor lycka till kram

Problemet är inte huruvida äggledaren tar ägg från andra sidan eller inte (vilket den inte tycks göra) utan att det är utomkveds igen. Det är två gånger av två möjliga. Varför skulle det fungera nästa gång?
  • lilsis

Första Xet tog 5 ägglossningar att få till, lika många med det här Xet.

• lilsis
    Pemberly skrev 2014-05-20 15:20:20 följande:
    Har du haft X båda dina graviditeter så är det nog helt klart dags att tänka på att gå vidare till ivf. Du kan ju förstås ha tur och lyckas få en på rätt ställe på egen hand, men min gissning är att det är rätt stor risk att äggledaren inte fungerar som den ska. Det beror ju förstås på din ålder också men är du inte jätteung så är det ju synd att låta för lång tid gå med egna försök eftersom även chansen att lyckas med ivf minskar med åldern. Särskilt om ni inte har barn sedan tidigare har ni ju rätt till ett antal försök finansierade av landstinget och då är det ju synd att vänta för länge med att utnyttja dem så att chansen att lyckas minskar

Jag har en remiss redan men måste först göra en gastric bypass och sen vänta ett år innan IVF-start. Dvs det är ungefär 18 månader kvar om vi inte får till det själva. Om op-tid blir i september så kanske vi försöker två månader till, vill inte skjuta upp operationen för ett nytt utomkveds.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3