• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mika1980 skrev 2012-02-02 08:32:04 följande:
    Hej. I dag känner jag mig väldigt låg. Har just varit på vul på Sophiahemmet, kommer få ägglossning i "fel" äggstock igen. Han kunde inte se någonting i höger äggstock. Vad jag vet, utifrån alla vul jag har gjort senaste par åren har jag nästan bara äl på fel sida.. Känns som att det inte är meningen att jag ska lyckas. Enda ggn jag hade ägg i båda var när jag fick pergotime en cykel, men då var slemhinnan för tunn för att något skulle kunna fästa. Skitkropp.
    Det är verkligen skittrist att du har en så dominerande äggstock! Det kan inte vara värt att testa pergo en cykel till? Kanske var en engångshändelse att slemhinnan blev så tunn? Eller något annat ägglossningsstimulerande medel? Finns det?
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2012-02-02 13:25:40 följande:
    Mmmbop och Tusa: jag kanske kan få mer pergotime, men risken är ju som sagt att slemhinnan blir för tunn och att man producerar för många ägg. Som ensamstående skulle jag nog inte fixa om det blev trillingar :) Det finns annat som stimulerar äl som man får vid ivf, ska inte påverka slemhinnan lika mkt. Men tror inte att varken min eller ngn annan gyn vill skriva ut "ivf-medicin" eftersom jag är singel.
    Hmm, nej det är ju det som är risken med pergo. Skit att det ska vara så svårt att hitta snälla gyn. Det finns ingen på Femmis som har någon bra kontakt?
  • Mmmbop

Man kanske skulle byta bana och utbilda sig till singelvänlig gynekolog istället...

• Mmmbop
    Mika1980 skrev 2012-02-03 09:37:14 följande:
    Haha, låter bra! :) Det är dags för dig att föda snart väl..? :)
    Ja, herregud ja... Typ 28 dagar till BF... Scary =)
  • Mmmbop
    acinna skrev 2012-02-03 11:33:40 följande:
    Mmmbop: Herregud vad tiden går!!! Snart har ju du också bebis! Lycka till!
    Borde ju egentligen fatta det eftersom vår Ella är 6 månader nu... Men det känns som igår hon kom, och som igår eller förgår som jag läste om era plus!!! 
    Haha, tack =) Jag tycker själv det gått ruggigt fort sista halvåret.
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2012-02-03 13:31:35 följande:
    Hade varit supertrevligt! Men jag tror inte jag är tillräckligt mobil...
    Beam me up Scotty...

Jag har rollatorer på jobbet om du vill låna =)
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2012-02-06 11:01:08 följande:
    Nu har jag fått mailkontakt med en klinik i Helsingör, som gör ivf för 23 tusen. Det är billigt. Ska försöka hitta en gyn som vill översätta recept också, men det lutar åt att set blir ivf för mig i alla fall :)
    Hoppas, hoppas du hittar en snäll gyn som kan översätta recepten åt dig!
  • Mmmbop

Manelma: Usch så tråkigt för er!

Jag fick ett x på vänster sida i november 2010. På mig trodde de också att kroppen skulle ta hand om det själv. Men mitt hcg började stiga igen och jag fick Methotrexat, eller cellgifter, för att döda fostret. Det fungerade bra och två dagar efter sprutan fick jag som du blödningar i buken. Det var mycket sannolikt x:et som stöttes ur äggledaren och då blödde det. Det gjorde svinont, men gick över på några timmar.

Efter methotrexatsprutan dröjde det ca 2-3 veckor innan hcg var under två igen (då räknas man som "ogravid" igen). Sedan blödde jag ytterligare ca 2 veckor. Första mensen kom ca två månader efter sprutan.

Så första ägglossningen troligen ca 6 veckor efter.

I maj gjorde jag en kontraströntgen för att kolla passagen i äggledarna och hade fin passage i båda. Är nu gravid i vecka 37. Det tog sig på andra försöket efter spolningen. Dock hade jag ägglossning från den friska sidan den gången, så jag vet fortfarande inte om jag kan bli gravid från min x-sida...

Hoppas hcg fortsätter sjunka och att din kropp hanterar x:et själv!

• Mmmbop
    Manelma skrev 2012-02-06 19:45:12 följande:
    Åh, tack tack för hoppet!!!!! Jag hoppas innerligt att min vänstra äggledare är det som kommer att göra oss till föräldrar en dag. Jag har haft mycket strul med min högra äggstock och äggledare, haft en bukett med cystor på höger sida som har värkt mycket och som jag fått handskas med under åren 2007-2008 tills jag en dag slutade med allt som heter p-piller. Den vänstra däremot har inte alls varit lika så det är vad jag hoppas på i framtiden.

Känns hopplöst med allt detta blödande. Inne på min femte vecka med blödningar nu. Känns som om det aldrig ska sluta...

Tack snälla du för hoppet!!
    Jag blödde nog sammanlagt 7 veckor. Och det är skitsegt. Men jag tycker det låter lovande med dina låga och sjunkande hcg-nivåer. Förhoppningsvis är ni tillbaka på banan snart igen! När jag fick Methotrexatet hade jag ett hcg på över 900 så du borde komma igång betydligt fortare med tanke på att du hade 270 sist.

Be redan nu om en remiss för spolning/kontraströntgen så ni kan få klarhet i hur det ser ut därinne. Och när du blir gravid ska du kräva (det kan behövas lite tjat, men stå på dig) ett tidigt VUL för att se så det sitter rätt.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3