• Kingston

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lilsis: håller tummarna för det!
    Själv fick man besök av tant röd idag. Henne avskyr jag som pesten just nu och jag vill egentligen bara dra täcket över huvudet och gråta...
    Hur fasen bär man sig åt för att bli gravid med bara en äggledare? Ingenting verkar fungera längre....

• Kingston

Lilsis: har provat det också hehe (tror jag, svårt att vara 100 % säker på vilken sida) men det verkar ju inte heller funka... Skit me!

• Kingston

Tror inte dom skulle gå med på det här...
    Dem kommer att motivera det med att det inte spelar någon roll eftersom den kvarvarande äggledaren "kan hämta upp ägg ifrån andra sidan". Det har jag fått nedkört i halsen så många ggr nu!

Dessutom så hjälper det ju mig bara just den månaden men nästa månad står man ju lika frågande igen. Man kan ju ha ägglossning på samma sida (eller inte alls men det kan man ju åtmn. veta med hjälp av äl-test).

Man får väl helt enkelt tvångsligga ett tag till...

• Kingston

Helt klart en riktigt bra fördel lilsis!

Tycker det sticker på båda sidor när jag har ägglossning. Knepigt det där...

• Kingston

Manelma: hade jag varit som du hade jag avvaktat till efter helgen för att se hur det fortskrider. Är det oförändrat hade jag ringt en kvinnoklinik och rådfrågat. Risken är ju tyvärr stor att råka ut för X igen om man varit med om det tidigare...
    Blir det värre under helgen, dvs att du får ont hade jag åkt in akut.

• Kingston

Vill höra med er här inne...

Jag opererades för X i höstas och tog då bort min högra äggledare.
    Genomgick en hss spolning tidigt i våras och allt såg då bra ut på min vänstra och kvarvarande äggledare.
    Denna månaden trodde jag vi hade lyckats bli gravida då jag hade alla möjliga symptom på detta. Testade mig på bim-1 och fick negativt på Stickan. Senare samma dag kom mensen som varade bara 3 dagar (jag brukar ha mens 5 dagar).

Nu två dagar efter att mensen slutat så har jag fortfarande lite molvärk på vänster sida...

Är rädd för att det ska vara ett eventuellt X igen men är det verkligen möjligt?
    Dels efter hss och dels för att testet var negativt?
    Någon som upplevt något liknande? Och vad skulle ni gjort i mitt ställe?

• Kingston

Tror jag har råkat ut för ett nytt X :(
    Har ringt kk nu på morgonen... Får se vad dom säger.
    Känns väldigt hopplöst allting just nu!

• Kingston

Nu sitter jag här på kk med en klump i halsen... Är säker på att något är knas! Fan fan fan

• Kingston

Dom testade det mesta men kan inte hitta något som orsakar min smärta i magen...
    Fick helt sonika åka hem med rådet att ta en tablett om det blir outhärdligt.
    Känns så konstigt att man kan ha så ont under så lång tid utan anledning!

Men ingen e lyckligare än jag! Inget X och inga cystor så det är ju bara positivt även om värken finns kvar...

• Kingston

Majbebbe: Ja så kan det kanske vara!
    Konstigt att man får olika svar beroende på vem man frågar... Själv fick jag bara svaret "vi vet inte varför du har ont". Känns lite konstigt och man börjar tro att man inbillar sig saker...

Men nu är smärtan borta så nu tar vi nya tag!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3