Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Mika: Lycka till ihelgen i Köpenhamn!!!
Från ett snökaos i Malmö...
Mika: Lycka till ihelgen i Köpenhamn!!!
Från ett snökaos i Malmö...
Mika: När det kommer snö här nere i det skånska landskapet då blir det kaos även för danskarna och tågtrafiken
har ju inte fungerat dom senaste dygnen över sundet utan skes med bussar. Dom sa igår på tv om man ska ut i trafiken så tänk med hjärnorna *hihi*...
Nu hoppas vi att allt går vägen!!!!
Kram
God Jul På Er Alla!!!
Kram
Lemis: Jag var inte heller på någon efterkontroll...
Du har rätt till att gnälla, klaga och gråta.Speciellt när man får se sitt lilla knytes hjärta slå, sitter på fel ställe och att du måste ta bort det. Kroppen blir i ett uppror och man vet inte hur man ska tolka sina reaktioner och det tar tid att ta sig igenom perioden som kommer efteråt, men man ska göra det i sin egen takt.
För 1 år sen fick jag utomkved v7+3 och trodde det skulle lyckas bli gravid igen även om dom tog bort vänster äggledare. Var ledsen mycket efter titthålsoperationen och efter 5 veckor kom mensen och tänkte nu blir allt bra igen. Efter en månad fick jag ont igen på samma sida och visade sig vara en cysta som efter Äl som fylldes med vätska och skulle försvinna efter några månader. Fick gå på VUL kontroll och först på hösten hade den försvunnit men då dök en annan cysta upp som visade sig vara chokladcysta och nu förstod dom varför jag hade sammanväxningar i magen och ägget hade fastnat i äggledare. Det var Endometrios som hade blommat upp i magen och efter många försök att lyckas bli gravid och inget hjälpte, tog även till att äta olika sorters hälsotabletter och Äl varje månad men mensen kom ändå och fick smärta och kramper från en annan jord så blev det ny titthålsoperation igen för 2 veckor sen.
Är nu satt på nedreglering under sommaren för att börja med IVF i augusti för att kunna bli gravid.. Jobbigt när man själv inte kan bli det på egen hand utan måste ta till hjälp. Hormonerna rusar runt nu efter sprutan jag får ta samt drömmen att bli gravid, när man ser att vissa behöver bara vifta med kjolen för att bli det och sen andra får kämpa och kämpa för att något ska hända... man blir frustrerad.. Ge inte upp hoppet även om vissa dagar känns jätte jobbiga och andra känns hur bra som helst.. FL är ett jätte bra ställe att få ventilera och få råd från andra som har gått igenom samma sak.
Styrkekramar till dig!!!
Grattis Acinna till dottern!! Kram