• AasaC

Vi som har MS (Multipel Skleros). Del 14

Dax igen för en till fortsättning på MS-tråden!

Här samlas vi som har MS. Du får ha en diagnos, vara under utredningen eller kanske du misstänker att du har MS och har funderingar angående detta. 
    Detta är en stödtråd och här visar vi HÄNSYN.

Pga att det tidigare kom en del opassande och jobbiga inlägg i tråden, så är det nu längre inte tillåtet att prata i andra hand ... dvs om sin anhöriga, vän eller vårdtagare. Anhöriga m fl hänvisas till att istället starta egna trådar. Det går även bra att inboxa mig (TS av den här tråden) om du har någon fråga men du inte kan ställa den här eftersom du är OT.

Inlägg som anses opassande på något vis anmäls.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 10:31
    Medlemstråden för oss, hittar du här: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m50278085.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-05 20:01
    Jag har även skapat en grupp på Facebook för oss här i tråden. Det är en hemlig grupp, så att även de som inte är helt öppna med sin sjukdom kan vara med.
    Om du vill vara med i Facebook-gruppen, så skicka ett meddelande till mig med ditt namn och/eller din e-postadress, så att jag kan söka rätt på dig på Facebook för att sen kunna lägga till dig i gruppen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-20 17:45
    Hm ... det är ju lite svårt att skicka ett meddelande till TS när hon ser ut att vara avreggad. Jag ÄR inte avregistrerad, utan har bara bytt namn. Här är länken till min sida: www.familjeliv.se/hem/aasa76/presentation.php

• Svar på tråden Vi som har MS (Multipel Skleros). Del 14
  • BeccyBoop
    GrodanHopp Grattis till utbetalningen, sånt är alltid roligt!

AasaC Jag har också fått ersättning från mitt försäkringsbolag (Trygg Hansa). Först vid diagnos fick jag 78 000 kr och sen efter 180 dagars sjukskrivning så fick jag månadsersättning fram till jag fyllde 25 (7800 kr/mån). Och nu i okt ansökte jag om invaliditetsersättning i och med att Fk har godkänt min aktivitetesersättning i 2 år och fick det godkänt och fick 110% av försäkringsbeloppet vilket nästan var 1 miljon. Och om 1,5 år när min aktivitetsersättning ska omprövas så har jag rätt att ansöka om ny ersättning från försäkringsbolaget. 
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • GrodanHopp

BeccyBoop: visst är det tur att försäkringar finns?!:) de underlättar lite iaf, även om man hellre är frisk..

• hopee

Grattis till er som fått pengar! Det skulle man behövt jag var så dum som inte hade någon försäkring innan jag blev sjuk så jag får zero, noll..

• BeccyBoop
    GrodanHopp Ja, utan försäkringen hade jag fått leva på socialen..  Även tecknat samma försäkring till min dotter!

Disa D Man kan inte veta att man skulle behöva en. Alltid bra att vara efterklok, ingen av oss hade ju en aning om att vi skulle få MS och än mindre behöva ha en sjukförsäkring.  
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • sirap98

Jag har bara försäkring genom facket och den är inte i närheten så bra som en privat

• Multignutten

Jag har inte heller nån försäkring, dum som man var i 20 årsåldern så skaffade jag mig ingen. Nu har jag bara olycksfall via min mans fack... Bättre än inget tänkte jag när vi teckade den.

• GrodanHopp

Men ni som inte har/hade ngn försäkring, era barn har väl en??
    Jag har fortfarande min barnförsäkring som gäller tills jag fyller 25. På den har jag fått ut pengar för Körtelfeber -08, inlagd -02 (ansökte o fick pengar för det -09) MS -10 och väntar på besked angående min bipoläritet. Sammanlagt, hittills, ca 230000kr.

• FruFA79

Jag har ingen egen sjukförsäkring, "bara" villförsäkring genom IF.
    Ni som fått pengar, har ni tecknat en sjukfärskring alltså?

• hopee
    GrodanHopp skrev 2011-06-14 12:30:39 följande:
    Men ni som inte har/hade ngn försäkring, era barn har väl en??
    Jag har fortfarande min barnförsäkring som gäller tills jag fyller 25. På den har jag fått ut pengar för Körtelfeber -08, inlagd -02 (ansökte o fick pengar för det -09) MS -10 och väntar på besked angående min bipoläritet. Sammanlagt, hittills, ca 230000kr.
    Ja min son har men det hjälper ju inte mig ... jag hade som barn men den gällde också tills jag var ca 25 och jag fick MS när jag var 28.
Svar på tråden Vi som har MS (Multipel Skleros). Del 14