• hymafr

Akupunktur vid ÄD

Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av akupunktur vid ÄD?
    Min akupunktör vill att jag går två gånger i veckan fram till ÄD, sedan en gång i veckan tills jag testat plus, och sen inget mera.

Eftersom jag går till honom för att öka blodgenomströmningen i livmodern så tycker jag att det är lite konstigt att jag ska avbryta tvärt vid ett plus. Känns som om blodtillförseln riskerar att strypas då.
    Akupunktören är kinesisk och hans svenska inte så bra, så det är svårt att föra långa diskussioner med honom.

Finns det någon annan som har fått liknande eller avvikande råd?

• Svar på tråden Akupunktur vid ÄD
  • hymafr

Hejsan!

Jo, jag har ju tänkt ta blodförtunnande också.

Jag har redan provat en omgång med 10 behandlingar med akupunktur och tyckte att det påverkade kroppen positivt - bl a så blev mina ömmande fötter helt bra och fria från smärta (har haft ont framförallt efter promenader trots att jag använt olika skor).

Det där med fostret låter ju intressant, speciellt med tanke på alla mediciner vi proppar i oss under en graviditet.                                                                   Det är väl med det som med allting annat. Det är svårt att hitta någon som kan det här med graviditeter till 100%. De svarar bara på frågor om sin egen specialitet och kan inte så mycket om annat.

• hymafr

Jag fick också några örter (tror jag det var) i tablettform som jag skulle ta morgon och kväll. Men vet inte om jag märkte någon skillnad.
    Har också fått (eller fått köpa   ) ett sorts magbälte som ska värma livmodern och korsryggen. Tycker dock inte att jag märker någon skillnad. Kanske har jag för mycket fett ;.)  Den kinesiska receptionisten/sköterskan tycker att det hjälper henne, men hon är verkligen smal som en sticka

Låter bra att ingen akupunktör anser att man ska fortsätta efter konstaterad graviditet. Undrar dock varför de som fått missfall ska fortsätta?
    Har någon av er upplevt att nålarna har satts på olika ställen, dvs en eller flera gånger på samma ställen och sen på helt eller delvis nya ställen?

• hymafr

Jag har fått rekommendationen att gå två-tre gånger i veckan på akupunktur - sammanlagt minst 20 gånger.
    Jag gick en omgång om 10 gånger i höstas, men fick avbryta pga influensan.
    Dessutom får man inte gå när man har mens, för då hjälper det inte säger dom.

Ska börja om ca en månad igen och fortsätta hela tiden fram till ÄD även om det tar längre tid än 2 månader.

Svar på tråden Akupunktur vid ÄD