Vart vänder jag mig för att göra en utförlig hjärtundersökning?
Det här låter väl konstigt men jag är livrädd att något är fel på mitt hjärta. Jag har ont i hjärttrakten dagligen, det hugger. Det gör ont långt ner i halsen och bröstet när jag tar djupa andetag samt om jag är ute när det är kallt/fuktigt. 3 nära släktingar har alla dött i hjärtinfarkt mellan 45-50 år. Ytterligare 2 nära släktingar har kärlkramp. En gång hade jag så ont att jag uppsökte akuten och då lyssnade en läkare på hjärtat och hörde ett litet blåsljud men sedan gjordes inget mer. Jag sa detta med att jag har ont i hjärtat på min vårdcentral och att jag ville utreda mitt hjärta men läkaren bara skrattade åt mig och sa att det inte är något att oroa sig för då jag är så ung...så dit vill jag absolut inte vända mig igen. Jag vill göra ett sådant ekg som är under en lite längre tid och jag vill också göra ett arbetsekg och ev annat man kan göra. Men vart ska jag vända mig?? Vart kan man göra sådant? Man måste väl ha remiss för att få göra det på sjukhus? Privat går också bra om någon vet något bra ställe...