• Summerlove

Vilken är bästa brun utan sol.krämen???

Behöver köpa en ny BUS-kräm... Har testat lite olika men mest kört med nivea, loreal & dove, de är bra men jag tycker det tar sååån tid och bli brun! Vill ha en som jag blir brun med snabbt! Får gärna vara billig också =) tips?

• Svar på tråden Vilken är bästa brun utan sol.krämen???
  • 071001

Då har du kört med såna där gradual tan krämer eller? Det är inte lika bra drag i dem. Niveas har jag använt mycket tidigare (en ren bus-kräm inget annat) och även L´Oréals på tub. Bäst av de lite billigare tycker jag är L´Oréals spray. De andra har en tendens att bli lite orange på den bleka huden.
    För en dyrare variant har du Lancômes.

• Summerlove

Ja jag har mest haft såna som ger gradvis färg, men jag har faktiskt också testat loreals spray, den tog snabbt och var smidig, funderade på om jag skulle köpa den igen, jag tyckte färgen blev fin, men jag är oftast inte så blek när jag smörjer.. tack =) Vad ligger lancômes på? fler?

• maryestelle

Cliniqe har en bra, även om den är ganska dyr, så den har jag enbart till ansiktet. Den blir inte orange utan lite rödare. Sedan tycker jag apotekets är helt ok.
    för mig är lukten avgörande, jag avskyr lukten av brun utan sol produkter så det måste vara en så gott som doftfri.

• 071001

Har dålig koll på priset på Lancômes, 350-400kr skulle jag gissa.
    maryestelle, vill man ha en röd bus måste jag undra?Då skulle jag hellre se att den drar mot gult.

• Bebbe2006

Lancôme är oslagbara på brunutan sol. Så är det bara.

Här finns bra tips på HUR man får en riktigt snygg solbränna med brun utan sol.:

www.perfektionista.se/Brun_aret_om/Brun_Utan_Sol/BUS.html

Där på sajten står det även om solarium som man ju blir rynkig och kan få cancer av, och om "Barbiedrogen", Melanotan. Den är ju också en typ av brun utan sol, fast då blir man ju tydligen smal och kåt på köpet också. =) Inte för att jag skulle våga testa, men ändå...

Nej, tacka vet jag vanlig hederlig brun utan sol

• 071001

Ett inlägg ang länken hur man ska smörja in sig så har jag ett annat tips. Vi som har barn har nästan alltid våtservetter hemma och de är perfekta att torka av handflatorna med samt dutta på armbågar och vid handleden där det kan bli för mycket.

• Bebbe2006
    071001 skrev 2010-01-25 20:32:18 följande:
    Ett inlägg ang länken hur man ska smörja in sig så har jag ett annat tips. Vi som har barn har nästan alltid våtservetter hemma och de är perfekta att torka av handflatorna med samt dutta på armbågar och vid handleden där det kan bli för mycket.
    Håller med. Det brukar jag också göra. =)
  • Bebbe2006

Tror faktiskt att priset kan vara viktigt, och att de billigare ger sämre färg, viket innebär att man måste smörja mer och då kanske det inte är billigare längre.

Vad tror ni som både har testat dyra och billiga?

• JaninaH

Hej, jag själv använder melanotan en "brun utan sol" spruta, en 10 dagars kur, kostar 500kr av dom jag köper av och det funkar perfekt.. vill du veta mera kan du alltid googla, eller fråga mig :)

Svar på tråden Vilken är bästa brun utan sol.krämen???