• malush

Hur länge låter ni som längst er/era katter vara ensamma?

Hur länge får era katter vara hemma utan er?
    Skriv även hur många katter ni har.

• Svar på tråden Hur länge låter ni som längst er/era katter vara ensamma?
  • snappi81

Menar du helt själva? Utan att nån kommer och gör lådan och ger dom mat? Max 1 dag. Har 2st.

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • dosed

Vår katt har nog varit hemma som längst själv i 1 1/2 dygn, men då har någon kommit dit och kollat så allt är okej med henne i mitten ungefär. Annars har hon nog varit själv ca 20 timmar kanske

• Mymlan80

Över en arbetsdag 8-9 h. Om vi ska vara borta längre så kommer svärmor och matar och umgås med dem en stund varje dag. Vi har 2 katter.

Välkommen Liten 091203
  • Kya

ett dygn skulle nog vara maxgränsen för oss. då ser vi till att de har tillräckligt med mat och vatten. 2 stycken har vi. skulle vi bara haft en katt så skulle tiden utan tvekan halveras.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • TigerLinn

4 katter de är ensamma mest över dagen.
    katterna har i dag enligt lag rätt till personlig tillsyn två ggr om dagen läste jag sist så är vi borta över natten kommer nån och ger mat m.m.

• malush
    snappi81 skrev 2010-01-25 16:40:52 följande:
    Menar du helt själva? Utan att nån kommer och gör lådan och ger dom mat? Max 1 dag. Har 2st.
    Ja utan att någon kommer
  • Fru U

hmm, 16 timmar utan tillsyn. Åka tidig morgon och komma hem sen kväll.

Åker vi bort längre än så (vilket vi inte gör längre då vi har katter som får medicin) så får de tillsyn minst morgon o kväll (på kvällen brukade kattpassaren stanna runt en timme)

Svaren bor i hjärtat
  • tjej87

Våra har varit ensamma i ungefär en vecka om man bortser från att tjejen som passade våra hästar fyllde på mat+vatten åt dom varje dag. Dom är bondkatter och har stall+höloft som är varmt och skönt att sova i.
    Inomhus skulle vi lämna dom max 1 dygn för sen blir lådan för äcklig. Men ska vi bort längre så får dom alltid vara ute där dom klarar sig bra eftersom dom har stallet.

• tjej87

Vi har just nu 3 katter och när dom var ensamma i 1 vecka hade vi 4 eller 5 tror jag...

• psychocandy

Ett dygn ungefär. Två katter.

Svar på tråden Hur länge låter ni som längst er/era katter vara ensamma?