• Moonis

Sonen vill ha tuppkam!

Mitt mammahjärta gråter{#lang_emotions_cry} Min söta son vill se tuff ut och inte nog med att han vägrar gå med annat än superhjälts/monster tryck på tröjorna, nu vill han ha en gräslig tuppkam på huvudet{#lang_emotions_sealed}
    Han är inte ens fem än och redan börjar han omvandlas till den tuffa coola killen. Vill ha min sötis kvar ett tag till ju *bölar*

Har alltid tyckt det ser hemskt ut på så små killar och nu vill min egen son ha det, vad har jag gjort för fel!! *sliter mitt hår* {#lang_emotions_yell}

• Svar på tråden Sonen vill ha tuppkam!
  • SilverEmma

Jag som tycker det är skittufft med tuppkam på ungar! Hade jag haft en pojk så hade han haft tuppkam så fort håret visat sig...är dock lite sugen på att göra det på dottern men det växer bara på sidorna & i nacken...inte uppe på huvudet, jäkla unge.

• viseversa

Tycker det är jättesött med tupp kam jag! Låt honom få sin tupp kam. det växer ju trots allt ut igen!

• dogcatbird

Slit inte ditt hår då blir det ju tuppkam. Låt honom ha det! Så har han testat det sen. Värre om han skulle vilja tatuera sig. det går ju inte att ändra. Om tuppkammen blir ful så kan han ju snagga sig.

• viseversa
    viseversa skrev 2010-01-25 19:17:51 följande:
    Tycker det är jättesött med tupp kam jag! Låt honom få sin tupp kam. det växer ju trots allt ut igen!
    Sorry det ska stå tuppkam. INTE tupp kan!
  • PappaMajki

men herregud va löjligt.. klart han ska få ha tuppkam. herregud asså.

• Moonis
    SilverEmma skrev 2010-01-25 19:13:17 följande:
    Jag som tycker det är skittufft med tuppkam på ungar! Hade jag haft en pojk så hade han haft tuppkam så fort håret visat sig...är dock lite sugen på att göra det på dottern men det växer bara på sidorna & i nacken...inte uppe på huvudet, jäkla unge.
    dogcatbird skrev 2010-01-25 19:18:03 följande:
    Slit inte ditt hår då blir det ju tuppkam. Låt honom ha det! Så har han testat det sen. Värre om han skulle vilja tatuera sig. det går ju inte att ändra. Om tuppkammen blir ful så kan han ju snagga sig.
    Okej, låter bli mitt hår då Värsta är att han vill ha målat ett svärd på sin arm också så nu går det bara utför
  • Moonis
    PappaMajki skrev 2010-01-25 19:20:11 följande:
    men herregud va löjligt.. klart han ska få ha tuppkam. herregud asså.
    Neeeejjj, inte min sötis!!!! {#lang_emotions_demon}
  • Amoudara

Tuffa killar kan vara söta med. Går ju att göra fusk tuppkam dvs att man inte klipper tuppkam utan använder gele och kammar håret inåt uppåt. Då kan man ju ha vanlig frisyr ena dagen och tuppkam andra. Ser en del småkillar och även ett par tjejer som har så ibland.

• redneck girl

jag har gått igenom två tuppkammar redan....och har två kvar ;) inte vackert,men vad gör man...efter ett tag så vill dom inte mer som tur är.

• Moonis
    Amoudara skrev 2010-01-25 19:23:38 följande:
    Tuffa killar kan vara söta med. Går ju att göra fusk tuppkam dvs att man inte klipper tuppkam utan använder gele och kammar håret inåt uppåt. Då kan man ju ha vanlig frisyr ena dagen och tuppkam andra. Ser en del småkillar och även ett par tjejer som har så ibland.
    Då får det växa lite för det är mer snaggat nu men det låter som en bra ide
  • Peyman

Min son tjatar också efter tuppkam och han skulle lugnt få det, om jag bara visste hur man gjorde... Han ska antingen ha tuppkam eller vara flintskallig tycker han.

Någon som vet hur man gör tuppkam? Föredrar det alla gånger.

Salama wa Dominic حبّ
  • Moonis
    redneck girl skrev 2010-01-25 19:25:10 följande:
    jag har gått igenom två tuppkammar redan....och har två kvar ;) inte vackert,men vad gör man...efter ett tag så vill dom inte mer som tur är.
    Ja, vad gör man, har redan gett efter för alla coola tryck på kläder så detta lär ju inte gå bättre
    Men det där andra vet man aldrig, kommer kanske hem som punkare sen
  • LAV0LINA

Grannens 3 månader gamla tös har tuppkam och det är ta mig tusan hur sött som helst!
    Klart pojken ska få ha tuppkam om han vill!
    (nu är ju inte flickans hår klippt eller nått, grannen har "stylat till" håret med vatten bara Så nu ingen sliter sitt hår för det )

• satakatse

min son ville ha det oxå kring fem, klippte den till lite mer "drake" inte en smal tuppkam, två sommrar hade han det så, nu letar han fram andra frissyrer lite då och då på nätet som jag ska försöka härma...

frisyrerna kommer och går.... hehe... kanske om en 10 år så är det grönt hår och sånt som gäller....

Svar på tråden Sonen vill ha tuppkam!