• frilin

Utbildning - Fastighetsmäklare på distans

Jag funderar på att läsa till Fastighetsmäklare på distans via Gävle Högskola. Vill gärna höra om det finns någon här som gjort det? Och era synpunkter på både utbildningen och skolan?

ღ.. Ellen 28/12-08 ..ღ
  • Svar på tråden Utbildning - Fastighetsmäklare på distans
  • Anova

Har en bekant som läst till mäklare i Gävle.. Vad jag vet så trivdes hon bra, men för att bli mäklare behövs praktik, den ingår inte i utbildningen. Den praktik hon gjorde var obetald (som tur är hon från Stockholm och kunde då bo hos sina föräldrar under praktiken).

Detta tycker jag också man bör tänka på om man vill satsa på fastighetsmäkleri.

http://svt.se/2.22620/1.1831273/var_tredje_maklare_kan_tvingas_sluta

• Fruntimre

Går det att läsa på distans nu? :O När jag skulle söka förra året fanns inte den möjligheten så jag började fundera på ekonomutb ist. Men detta tål ju att kollas upp inför hösten. :)

• Ulrike Di Mai
    holidej skrev 2010-03-01 23:02:48 följande:
    hej
    det finns en möjlighet att läsa en uppdragsutbilding till fastighetsmäklare  - se www.mah.se/us/uppdrag/fastighetsmaklare  /henrik
    Hej Henrik, tack det var en bra tips.  Har tyska utbildning inom fastigheten men den sort utbildning finns inte här i Sverige - ska komplettera så kan det vara en bra möjlighet - eller hur?

Tack/ Ulrike Di Mai 
Svar på tråden Utbildning - Fastighetsmäklare på distans