Någon mamma med asperger?
Jag har asperger och funderar på barn nu undrar jag om det finns några mammor med asperger här som kan berätta lite om sina erfarenheter?
Jag har asperger och funderar på barn nu undrar jag om det finns några mammor med asperger här som kan berätta lite om sina erfarenheter?
både jag och min son har asbergers funkar bara finfint, har även andra barn utan diagnos.
man kan säga att asbergern märks mer på sonen som är i yngre tonåren, jag har ju anpassat mig väldigt bra till normalisarna :):)
Jag är 3-barnsmamma och gift, funkar finfint. Jag är även begåvad med tre fantastiska bonusbarn i familjen!
Låter ju bra men hur klarar ni vardagen med barnen? Arbetar ni också eller är ni bara hemma med barnen?
Okej du verkar ju vara extremt högfungerande då. Jag tror nog att jag kanske skulle kunna nå dit med lite tid och mycket arbetande med mig själv. Fick du din diagnos tidigt?
okej jag fick min diagnos i våras 22 år gammal. Känns lite som hela världen vänds upp och ner och jag vet inte hur jag ska tänka kring saker och ting. För jag vill ju ha samma möjligheter som alla andra och som jag hade innan, för så konstig, annorlunda eller funktionshindrad är jag inte. Jag vill ju så gärna bara vara normal och kunna bilda familj och sånt som "vanliga" människor gör.
Sedan önskar jag ibland eller rätt ofta faktiskt att jag hade fått barn innan diagnosen för då hade ingen kunnat komma och säga att jag inte bör skaffa barn pga av min diagnos och sånt.
Jag är 21 år och har fått diagnosen atypisk autism, en form av lättare asbergers. Vill gärna ha någon att prata med om olika problem