Inlägg från: Anonym (Jalmo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jalmo)

Kvinnoförakt på pappabarn.se!!

Anonym (Förstår) skrev 2010-01-26 18:53:46 följande:.Så jag blir alltid skeptisk när en pappa hävdar att han inte får träffa barnen om han har tagit det till rätten. Det är bara i extremfall som umgängesrätten dras in rent juridiskt, t.ex. i fall där pappan dödat mamman inför barnen. Oftast handlar det om att rätten har beslutat om övervakat umgänge, (det gör de aldrig utan anledning), och att pappan vägrar gå med på det. Alltså blir det inget umgänge alls men inte p.g.a. mamman utan rättens beslut. 
    Nät man hör en del män prata om sin situation så förstår man än mer att de själva har någon slags skuld i att de inte får träffa barnen, även om de själva inte ser det så. De kan sällan hålla diskussion på en sansad nivå, utan de verkar lida av ett enormt kvinnohat. Nu menar jag inte att alla pappor är så men ibland förstår man verkligen att de inte får träffa sina barn då deras kvinnohat riskerar att påverka barnens inställning till mamman och kvinnor i allmänhet.
  • Anonym (Jalmo)

Vill lägga till att jag tycker att både mamma och papparörelser behövs, men bäst vore ju om dessa rörelser kan samarbeta. Varför bara satsa på sitt eget köns situation när både män och kvinnor råkar ut för samma saker i det stora hela. Vore det inte bättre att män och kvinnor hjälptes åt för barnens bästa.

Annars blir det lite som att jag tror att du har rätt för att jag är man och du med. Är jag kvinna så tror jag alla kvinnor har rätt och ska stöttas. Förstår ni hur jag menar?

• Anonym (Jalmo)

Men jag förstår kvinnor som pga pappans kvinnoförakt försöker se till att de inte får träffa barnen. När mannen försöker vända barnen emot mamman så är det rätt naturligt att hon försöker ge dem en normal uppväxt utan hat.

• Anonym (Jalmo)
    ThomasKBA skrev 2010-01-28 12:05:53 följande:
      Ursäkta men i vilken värld lever du i ??, Enligt statistik så är det mammor som umgänges saboterar oftast inte männen,  eller känner sig ensam/övergivna , ja typ halva utan sina barn så dom vill inte lämna dom...Men visst det finns pappor som beter sig illa likså mammor,  Men du skall nog ha lite mer kött på benen innan du kommer med såna påståenden....   Ta reda på hur många av alla social anmälningar ( oftast falska oxo ), som är gjorda av män respektive kvinnor...   Men nu tänker jag inte diskutera mer med dig...sett dina andra inlägg..det räcker   /Thomas

Ja men det kan väl ibland bero på att männen inte är riktigt som de ska. Att de sen ballar ur ännu mer när mamman försöker rädd sig och barnen är ju begripligt.

Det kan ju faktiskt finnas anledning till umgängessabotage från kvinnornas sida också. Ingen ska inbilla mig att det ALDRIG är något fel på männen men ALLTID på kvinnorna i umgängestviser som en del vill ha det till. Det tror jag INTE på.

En del män försöker manövrera ut mammans betydelse för barnen varvid hon naturligtvis försöker rädda barnen från den kvinnohatande pappan. Det förekommer faktiskt att det är så. Och på så sätt förstärks deras osunda kvinnohat ännu mer, det kan man se på hur de kommenterar saker och ting. Det är något som de borde söka för och sen lösa konflikten med barnens mamma genom att inte vara så kvinnohatiskt.

• Anonym (Jalmo)

Ja det verkar inte bättre. Men en del som är inriktade på ett köns välfärd är faktiskt lite enögda. Det går inte att komma ifrån. Förstår inte varför man inte kallar sig för nånting med vi-som-inte-bor-med-våra-barnföreningen eller nåt sånt för att attrahera alls som är i den situationen. Nu verkar det ju som om allt går ut på att hjälpa män på samma enögda sätt som en del statsfeminister gör. Och så kan de sitta och kasta sand på varandra i stället för att försöka se till att möjliggöra för alla att vara en bra förälder oavsett om man är boförälder eller den andra.

Varför bara se till kön i stället för situation?

Svar på tråden Kvinnoförakt på pappabarn.se!!